خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی:

ورزش خراسان رضوی نیاز به همدلی و همزبانی دارد

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: قطعا با همدلی و همزبانی می‌توانیم از ظرفیت‌های ورزش استانمان برای افتخار آفرینی استفاده کنیم.

هوشنگ ولی پور در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه مشارکت و فعالیت هیئت‌های ورزشی استان خراسان رضوی در برگزاری مسابقات و میزبانی مسابقات مختلف ورزشی نسبت به گذشته افزایش بسیاری داشته است، اظهار کرد: اگر نگاهی اجمالی به وضعیت ورزش در سال 92 و قبل از آن داشته باشیم می‌توانیم تغییرات مشخصی را که در سال‌های 93 و 94 اتفاق افتاده به خوبی درک کنیم و شاهد مشارکت و فعالیت‌ بیشتر هیئت‌های ورزشی باشیم.

وی افزود: در ابتدا تلاش داشتیم با برنامه ریزی برنامه‌هایی میان مدت جایگاه واقعی ورزش استان را در کشور بدست آوریم که در همین راستا میزبانی از مسابقات ملی و بین المللی مختلف در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی قرار گرفت تا بتوانیم با ایجاد فضای رقابت در استان برای ورزشکاران استانمان انگیزه حضور در مسابقات مختلف را به وجود آوریم و ورزشکاران را به سمت تیم‌های ملی سوق دهیم.

ولی پور خاطرنشان کرد: همچنین توانستیم با برگزاری چندین مسابقه در سطوح ملی و بین المللی کلاس آموزشی مناسبی برای هیئت‌های ورزشی برگزار کنیم تا کادر مدیریتی هیئت‌های ورزشی استان به استاندارد‌های ورزش کشور برسد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری المپیاد کشوری ناشنوایان، مسابقات بین المللی هندبال نهاد ریاست جمهوری، میزبانی از سمینار مدیران کل استانها، جشنواره فرهنگی ورزشی مهر رضوی، مسابقات کشتی انتخابی تیم ملی، مسابقات فوتبال جوانان آسیا و چندین مسابقه دیگر ورزشی که به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد، خاطرنشان کرد: با تلاش تمامی مسئولین ورزشی استان توانستیم با برگزاری میزبانی‌های مختلف توان مدیریتی خراسان رضوی را به کشور نشان دهیم و همچنین حرکت خوبی را در ورزش استان به وجود بیاوریم.

مشهد توانایی برگزاری مسابقات آسیایی در سطح استاندارد‌های بین المللی را دارد

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس توانایی برگزاری مسابقات آسیای را دارد، گفت: برگزاری میزبانی‌های مختلف ورزشی، ایجاد شرایط تمرینی مناسب برای ورزشکاران و قهرمانان استان  و همچنین میزبانی از اردو‌های تیم ملی با توجه به کمبود منابع مالی و اعتباراتی ادارات کل استانی که تمامی کشور با آن رو به رو هستند اقدامی بزرگ و دشوار بود که به خوبی تا کنون انجام شده و قطعا ادامه خواهد داشت.

ولی پور با بیان اینکه مجموع اقدامات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در سال 93 سبب شد تا ما در ورزش قهرمانی نسبت به سال 92 دو پله صعود داشته باشیم و در شاخص ارزیابی کل شاهد یک پله صعود باشیم، گفت: امیدواریم با فعالیت‌های خوبی که در سال 94 تا کنون انجام شده است بتوانیم رتبه خود را در کشور ارتقا ببخشیم به رقم اینکه در رده‌های بالای ارزیابی ادارت کل تغییرات بسیار دشوار است و نیازمند همتی همه جانبه در تمام بدنه ورزش استان می‌باشد.

ذوب آهن و فولاد برای حمایت از ورزش نداریم

وی خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی ورزش از حمایت مجتمع‌های صنعتی مانند ذوب آهن، فولاد و نفت که می‌توانند به ورزش کمک کنند برخوردار نیست و ما فقط متکی به بخش خصوصی هستیم تا بتوانیم از تیم‌های مختلف ورزشی لیگ برتری و ورزشکارنمان حمایت کنیم.

ولی پور ادامه داد: در ابتدا تلاش کردیم که با کمک و حمایت موسسات مالی و اعتباری کمبود و عدم حضور مجتمع‌های صنعتی را در ورزش کاهش دهیم که متاسفانه این موسسات در سال جدید دچار مشکلاتی شدند و کمتر ما را همراهی می‌کنند به همین دلیل تلاش کردیم تا با ایجاد تفاهم نامه با سازمان‌ها و ادارات مختلف هزینه‌ها را کاهش دهیم و حمایت سازمان‌های دولتی را برای ورزش استان کسب کنیم.

اقتصاد مقاومتی رویکرد اداره کل ورزش و جوانان در تیم داری است

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تلاش کردیم تا رویکردمان در هزینه‌های تیم‌های ورزشی اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: تیم‌های لیگ برتری ما در رشته‌های مختلف ورزشی مانند فوتبال، بسکتبال و والیبال نسبت به سایر استان‌ها کمترین هزینه‌ها را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تا کنون سرنوشت اکثر هیئت‌های مختلف ورزشی استان مشخص شده، بیان کرد: در حال حاظر هیچ هیئت ورزشی در استان حالت رکود ندارد و تمامی هیئت‌ها در حال انجام فعالیت‌های خود هستند و ما امیدواریم با ایجاد شرایط لازم بتوانیم با برگزاری مجامع هیئت‌های ورزشی  سرنوشت هیئت‌های استانی که توسط سرپرست اداره می‌شوند را به زودی مشخص کنیم.

هیئت‌های ورزشی و ادارات شهرستان‌ها اجازه فعالیت‌های سیاسی ندارند

ولی پور با بیان اینکه هیچ یک از هیئت‌های ورزشی استان و شهرستان‌ها و همچنین روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها اجازه ندارند به سمت فعالیت‌های سیاسی در آستانه انتخابات بروند بیان کرد: بسیار باعث تاسف است که روح پاک ورزش مورد استفاده سیاست و فعالیت‌های حزبی و جناحی قرار گیرد، امکانات و اماکن ورزشی برای ورزشکاران است و هدفی مشخص دارد که نباید مورد سو استفاده اهداف شخصی با گروهی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سیاست جایی در ورزش ندارد، فلسفه ورزش جوانمردی، ایجاد سلامت اجتماعی، تندرستی، رقابت  سالم و تمامس مسائلی است که به زندگی سالم افراد کمک می‌کند لذا فعالیت سیاسی در بدنه ورزش استان کاملا ممنوع است و هر یک از مسئولین که چنین هدفی دارن باید از سمت خود استعفا دهند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: اگر یک فرد ورزشی و متعلق به ورزش استان در سیاست حضور داشته باشد بسیار خوشحال می‌شویم اما نباید از ورزش سو استفاده شود.

مبنای تغییرات در پست‌های ورزشی بر اساس سیاست اداره کل شایسته سالاری خواهد بود

وی با بیان اینکه مبنای تغییرات و تصدی بر جایگاه‌های مختلف ورزشی شایسته سالاری است، تاکید کرد: قبل از انتخابات مجلس دهم در اسفندماه ما تغییراتی را در ورزش استان شاهد نخواهیم بود مگر درجایی اجبار و شرایط خاصی وجود داشته باشد که تغیرات در این شرایط اجرا خواهد شد همچنین پس از انتخابات هم تغییراتی که بخواهد شکل بگیر براساس اساسنامه صورت خواهد پذیرفت.

از قهرمانان استان برای کسب سهمیه المپیک حمایت می‌کنیم

ولی پور در بخشی دیگر از سخنان خود به حضور تفتیان در المپیک 2016 برزیل اشاره کرد و گفت: متاسفانه چندین سال بود که ما دیگر از استان خراسان رضوی شاهد حضور نماینده‌ای در المپیک نبودیم که این طلسم امسال توسط حسن تفتیان دونده خوب استانمان شکست و این ورزشکار ارزشمند به عنوان نماینده خراسان رضوی در کاروان ورزشکاران المپیکی جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد داشت.

معاون توسعه امور ورزش با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی کاملا از ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه المپیک داشته باشند حمایت خواهد کرد، گفت: پس از بازی‌های آسیایی دوره قبل حمایت خود را از ورزشکاران که شانس کسب سهمیه المپیک را دارند آغاز کردیم و در همین راستا رایزنی‌های را با فدراسیون‌ها انجام دادیم تا شرایط خوبی را برای ورزشکاران به وجود آوریم و خوشبختانه تفتیان توانست اولین سهمیه را برای ما کسب کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان امسال یک سهمیه دیگر هم در المپیک کسب کنیم، بیان کرد: در بسکتبال متاسفانه کمی به مشکل خوردیم و همچنین کار برای دانشور در دوچرخه سواری کمی مشکل شده اما ما امیدواریم تا بتوانیم سهمیه‌های بیشتری را در المپیک بدست بیاوریم.

کد خبر : ۳۲۴۵۲۸