خبرگزاری کار ایران

توسط فرهنگیان کاشان

کتاب پدر، مادر، دو آیت‌الهی به قلم فرهنگیان کاشانی منتشر شد

نویسندگان این کتاب به بیان ابعادی از عظمت پدر و مادر و آثار مهربانی و احترام نسبت به آنان از دیدگاه آموزه‌های اسلامی پرداخته‌اند.

کتاب پدر، مادر، دو آیت الهی به قلم فرهنگیان کاشانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان نویسندگان این کتاب به بیان ابعادی از عظمت پدر و مادر و آثار مهربانی و احترام نسبت به آنان از دیدگاه آموزه‌های اسلامی پرداخته‌اند.

در این کتاب می‌خوانیم: خانواده که سنگ بنای اجتماع است به حکم عقل و دین با ازدواج شکل می‌گیرد و اگر سه عامل عقل، دین و حیا رعایت شود خانواده موفق و جامعه سالم و بدون دغدغه خواهد بود.

در فصل اول این اثر آمده است: اگر پدر و مادر وظیفه فرزند پروری و مسوولیت‌های تربیتی خود را آگاهانه و عاقلانه انجام دهند، عبادت خدا را به جا آورده‌اند که بهشت پاداش آن است.

نویسندگان در همین زمینه توصیه‌هایی به والدین و فرزندان در مورد حقوق متقابل آنان در قبال یکدیگر کرده و اهمیت نرم‌خویی و مدارا در برابر یکدیگر، خیرخواهی آنان نسبت به هم برگرفته از سرگذشت پیشینیان را ارائه کرده‌اند.

در دو فصل آخر نیز، بااشاره الگوهایی برای زیستن، به سیره زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگوی زنان عالم و امام علی (ع) الگوی کامل از یک پدر مطلوب پرداخته شده و منش آنان را مورد مطالعه قرار داده است.

این کتاب با موضوع سبک زندگی معنوی به قلم حسن و علیرضا فاضل دربندی در ۱۴۴ صفحه و پنج بخش نوشته شده است و به قیمت ۷۵ هزار ریال به فروش می‌رسد.

نکته قابل تامل اینکه اینکه علیرضا فاضل دربندی فرزند استاد حسن فاضل دربندی است و این کتاب روایتی از تجربه زندگی نویسندگان این کتاب است.

کد خبر : ۳۲۴۵۰۳