خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون بررسی‌های ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

آموزش و پرورش در مقطع پیش‌دبستانی با بسیج همکاری کند

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۴۵۰

رئیس کمیسیون بررسی‌های ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۲۵۰۰ مهد کودک از ۲۰ هزار مهدکودک حاضر در کشور مهدمسجد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق‌زاده در نشست امروز سازمان بهزیستی کشور با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن طرح تعالی مساجد در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در این دبیرخانه به این نتیجه رسیدیم که نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب باید با نهادهای سنتی که انقلاب را رقم زدند؛ رابطه برقرار کنند.

رئیس کمیسیون بررسی‌های ویژه با تاکید بر اینکه باید مسیر حیات و ممات جامعه اسلامی را که خانواده مهم‌ترین رکن آن است به مساجد وصل کنیم افزود: طرح مهدهای مسجد نیاز به کمک دارد، زیرا در آن زمان از ۱۳ هزار و ۵۰۰ مهدکودک تنها ۵ مورد آن مهدمسجد بود، اما امروز به مدد اعتماد سازمان بهزیستی کشور با سازمان بسیج که ضامن ارزش‌های انقلاب است تفاهم‌نامه‌ای به امضا می‌رسد که براساس آن از ۲۰ هزار مهدکودکی که امروز وجود دارد ۲۵۰۰ مورد آن مهدمسجد خواهد بود که سازمان بسیج مسائل آن را برعهده گرفته است.

صادق‌زاده بیان کرد: امروزه کیفی‌سازی مهدمسجد‌ها در دستور کار است و باید با یک حرکت جمعی در کشور نسل آینده را مورد حمایت قرار دهیم.

وی در خصوص محورهای این تفاهم‌نامه گفت: براساس تفاهم‌نامه مذکور، بهزیستی عملکرد بسیج را در این حوزه به رسمیت می‌شناسد و مسائلی اعم از تربیت مربی، تولید محتوا، نظارت، بازرسی و ارائه گزارش برعهده سازمان بسیج است. همچنین اگر در این حوزه اختلافی پیش آید مرجع حل وفصل آن کمیسیون تعلیم و تربیت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

رئیس کمیسیون بررسی‌های ویژه در پایان از سازمان آموزش و پرورش خواست تا مشکل بسیج را در خصوص مقطع پیش‌دبستانی حل کرده و مجوزی مشابه آنکه سازمان بهزیستی به سازمان بسیج داده است در مقطع پیش‌دبستانی برای بسیج صادر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز