خبرگزاری کار ایران

اولاند در بیانیه مشترک با کامرون:

تدابیر امنیتی در مرز‌ها را تشدید می‌کنیم/اسد نمی‌تواند در آینده سوریه حضور داشته باشد

رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار با نخست وزیر انگلیس گفت که تدابیر سختگیرانه‌تری را در مرز‌ها اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه امروز -دوشنبه- در بیانیه مشترک خود با «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس گفت که تدابیر امنیتی در مرزهای اروپا باید تشدید شوند و در این زمینه تصمیم‌های سختگیرانه‌تری اتخاذ شوند.

رئیس‌جمهوری فرانسه که در کاخ الیزه میزبان نخست وزیر انگلیس بود، گفت: «وزرای دو کشور برای هماهنگ کردن تدابیر امنیتی به زودی دیدار می‌کنند. امیدوار هستیم که حمله‌های ما علیه گروه‌های تروریستی موثر بوده باشد. فرانسه تصمیم‌های خود را در سپتامبر گذشته اتخاذ کرد و انگلیس هم باید برای جنگ علیه داعش تصمیم خود را بگیرد.»

اولاند افزود: «ناو هواپیمابر «شارل دوگل» فرانسه دستور خود را برای انجام ماموریت دریافت کرده است. از طرفی شورای امنیت نیز به دنبال هدف جهانی «نابودی داعش» است و امیدوار هستیم که این هدف تحقق پیدا کند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز امیدواری درباره دست‌یابی به راه‌حل سیاسی در سوریه، مدعی شد: ««بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه نمی‌تواند عهده‌دار آینده سیاسی این کشور بحران‌زده باشد.»

رئیس‌جمهوری اولاند تاکید کرد: «تبادل اطلاعات با دیگر کشورهای اروپایی و تدابیر امنیتی مرزهای خارجی را افزایش می‌دهیم. تمام کسانی که وارد اروپا می‌شوند باید کنترل شوند و به این ترتیب از انجام اقدام‌های تروریستی جلوگیری شود.»

نخست وزیر انگلیس نیز در بیانیه مشترک با اولاند با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی ۱۳ نوامبر در پایتخت فرانسه گفت: «شهروندان پاریس شجاعت بسیاری از خود نشان دادند و اعلام کردند که از تروریست‌ها هراسی ندارند.»

کامرون تصریح کرد: «انگلیس تمایل دارد به فرانسه به عنوان متحد خود برای غلبه بر این مساله کمک کند. همکاری در زمینه تبادل اطلاعات برای مقابله با این تهدید ادامه می‌یابد.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «باید مرزها را بیشتر کنترل کنیم. اطلاعات بیشتری نیز از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا دریافت می‌کنیم. به دلیل تصمیم کشورهای داخل و خارج از اتحادیه اروپا مبنی بر مبارزه با تروریسم بسیار خرسند هستم.»

کامرون گفت: «در عراق نیز عملیات داریم و پشتیبانی هوایی را ادامه می‌دهیم.»

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد: «این هفته بخشی از طرح عملی و عینی خود برای جنگ علیه داعش را ارائه کردم. امیدوار هستم که بتوانیم سوریه را به مسیر ثبات و صلح بازگردانیم.»

کامرون همچنین با اشاره به دیدار اولاند با «باراک اوباما» همتای آمریکایی وی و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان طی چند روز آینده، گفت که جهان نشان داده است که برای مبارزه با تروریسم همبستگی دارد.

کد خبر : ۳۲۴۴۴۰