خبرگزاری کار ایران

اعتراض رسایی به ابوترابی:

چرا نامزدهای هیات مدیره خبرگزاری خانه ملت رسانه‌ای نیستند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حمید رسایی در خصوص رسانه‌ای نبودن نامزدهای هیات مدیره موسسه خبرگزاری خانه ملت گفت: این انتخابات براساس آئین نامه داخلی مجلس صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حمید رسایی در نشست علنی امروز (۲ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین‌نامه‌ای براساس ماده ۲۴ آئین نامه گفت: براساس اساسنامه جدیدی که برای موسسه خبرگزاری خانه ملت در کمیسیون آئین نامه تصویب شده، مقرر است سه نماینده عضو هیات مدیره این موسسه شوند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: کمیسیون آئین نامه ۶ نفر را به مجلس معرفی کرده و دو بار لیست‌های مذکور توزیع شده است که من کاندیدا نبوده‌ام. این در حالی است که کسانی که اسمشان در لیست است و مورد انتخاب کمیسیون آئین نامه قرار گرفته‌اند خودشان عضو کمیسیون آئین نامه هستند و اشتراک دیگر این ۶ نفر این است که سابقه‌ای به لحاظ رسانه‌ای ندارند، به دلیل اینکه اگر سابقه‌ رسانه‌ای داشتند در برگه‌های معرفی عنوان می‌شد، البته قبول دارم شاید به لحاظ آئین‌نامه‌ای موضوع مشکل نداشته باشد. این صحیح نیست که کمیسیون آئین نامه از میان نمایندگانی که سابقه کار رسانه‌ای دارند، کسی را انتخاب نکند.

وی گفت: باید توجه داشت اگر کمیسیون تخصصی دیگری مطرح بود، باید براساس موضوع افراد معرفی می‌شدند و موضوع دیگر ارتباطی به آئین نامه داخلی مجلس نداشت، بنابراین شکل این موضوع درست نیست که با وجود ۱۳ شخص که سابقه کار رسانه‌ای دارند کسانی دیگر انتخاب شوند البته کمیسیون آئین نامه می‌گوید این‌ها رأی آورده‌اند.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رسایی گفت: براساس صحبت‌های شما منظور این است که کسانی انتخاب شوند که سابقه کار رسانه‌ای بیشتری دارند، اما خود شما عنوان کردید این کار به لحاظ آئین نامه‌ای مشکل ندارد و نامزد‌ها برای احراز پست هیات مدیره خبرگزاری خانه ملت در چارچوب آئین نامه توانسته‌اند بالا‌ترین رأی را کسب کنند و به مجلس معرفی شدند.

کد خبر : ۳۲۴۴۱۹