خبرگزاری کار ایران

پس از رد دو فوریت؛

یک فوریت لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی تصویب شد

نمایندگان مردم در خانه ملت، یک فوریت لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه‌های نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا با یک‌فوریت آن موافقت کردند.

یک فوریت لایحه مذکور به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۱۶۲ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در مجلس با آن موافقت کردند.

حسین‌علی امیری به عنوان نماینده دولت در توضیح این لایحه گفت: لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در جلسه‌ای با دستور وزیر کشور و در راستای تذکری برای پیشگیری از ورود پول‌های ناپاک به انتخابات مطرح شد که البته در جلسه‌ای دیگر با دعوت نمایندگان مجلس توضیحاتی در این خصوص ارائه شده بود.

وی افزود: لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخابات بر مبنای مطالعات تطبیقی در ۸ کشور جهان انجام گرفته است، این لایحه با توجه به سوابق در وزارت کشور و آسیب شناسی‌های انتخاباتی تهیه شده است.

امیری با یادآوری اینکه براساس سوابق موجود در وزارت کشور گا‌ها در خصوص هزینه‌های انتخاباتی مشکلاتی در مناطق به وجود آمده، گفت: در این لایحه از ظرفیت دستگاه‌های مختلف و نظرات کار‌شناسی وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه و بانک مرکزی استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه لایحه شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی به طور واقع بینانه تهیه شده، گفت: رویکرد لایحه محدودگرایانه نیست، بلکه کاملا براساس ایجاد شفافیت است.

کد خبر : ۳۲۴۳۷۸