خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

امید یعقوبی به اجرای «یک دقیقه سکوت» در کانادا

محمد یعقوبی امیدوار است نمایش «یک دقیقه سکوت» سال 2016 با ایفای نقش بازیگران کانادایی در این کشور روی صحنه برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد یعقوبی که روز ۲۹ آبان ماه جایزه «تورنتو فرینج» را برای نگارش نمایش‌نامه «یک دقیقه سکوت» دریافت کرد، امیدوار است دریافت این جایزه شرایط اجرای نمایش با حضور هنرمندان تئاتر کانادا در سال 2016 را هموار کند.

نویسنده و کارگردان نمایش «خشکسالی و دروغ» در پاسخ بر پرسشی درباره حضور در جشنواره تورنتو فرینج گفت: «من نمایش‌‌ام را در بخش مسابقه‌ی نمایش‌نامه‌های جدید شرکت داده بودم و پیش از شرکت پرسیده بودم منظور از نمایش‌نامه‌ی جدید چی‌ست و گفته بودند: جدید در دنیای زبان انگلیسی. من «متن یک دقیقه سکوت» با ترجمه‌ی ترنج یقیزاربان را فرستادم.»

او در بخش دیگر افزود: هنوز نمی‌دانم چه تعداد نمایش‌نامه‌نویس در این فستیوال شرکت داشتند ولی کانادا کشوری چندفرهنگی است، به همین دلیل احتمالن نمایش‌نامه‌نویسانی از کشورهای گوناگون در این بخش شرکت داشتند.

عضو کانون نمایش‌نامه‌نویسان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه سرنوشت نمایش‌نامه «یک دقیقه سکوت» بعد از دریافت جایزه چه می‌شود؟ بیان کرد: امیدوارم این جایزه کمک کند «یک دقیقه سکوت» را به زبان انگلیسی با بازی‌گران کانادا در سال 2016 اجرا کنم.

این نمایش تا امروز در ایران و چک به صحنه رفته و با استقبال تماشاگران مواجه شده است. با توجه به استقبال داوران جشنواره تورنتو فرینج از نمایش‌نامه «یک دقیقه سکوت» به نظر می‌رسد کانادا میزبان بعدی نمایش «یک دقیقه سکوت» باشد.

کد خبر : ۳۲۴۳۷۶