خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور

برگزاری آزمون تفسیر نورالهدی 8 در کاشان

آزمون تفسیر نورالهدی 8 همزمان با سراسر کشور در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان سید عبدالرضا تولیت مسؤول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی‌ کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: هشتمین دوره آزمون سراسری تفسیر نورالهدی همزمان با سراسر کشور در کاشان برگزار شد.

وی افزود: این دوره از مسابقات با حضور 32 نفر از متسابقین شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی کاشان برگزار شد.

مسؤول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: سال گذشته این مسابقات به اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور سپرده شده بود اما امسال با توجه به بحث ادغام دو اتحادیه قرآنی، سازمان دارالقرآن همچون سال‌های گذشته این مسابقات را عهده‌دار شد.

تولیت تصریح کرد: این رقابت‌ها در دو رشته «تفسیر یک جزء» شامل تفسیر جزء 24 قرآن کریم و «تفسیر سه جزء» شامل تفسیر اجزای 24، 25 و 26 قرآن کریم بود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف قرآنی از سوی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: برگزاری مسابقات کتبی تفسیر قرآن هر ساله جزء سیاست‌های قرآنی سازمان دارالقران الکریم کشور در راستای بالا بردن اطلاعات و بینش قرآنی جامعه و در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

به گفته وی، نتایج هشتمین دوره مسابقه «نورالهدی» اواخر دی‌ماه یا اوایل بهمن‌ماه سال جاری اعلام می‌شود.

مسابقه «نورالهدی» به‌عنوان بزرگ‌ترین مسابقه تفسیر قرآن کشور به شمار می‌رود به طوری که در طول 7 دوره برگزاری این مسابقات بیش از 70 هزار نفر شرکت کرده‌اند.

کد خبر : ۳۲۴۳۶۶