خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به هیات رییسه انجام شد؛

تهدید کوچک‌زاده به استعفا از نمایندگی مجلس

مهدی کوچک‌زاده درحاشیه بیان یک اخطار قانون اساسی، در اعتراض به هیات رییسه و وارد ندانستن اعتراض خود از نمایندگی استعفا کرد و درخواست کرد رسیدگی به استعفایش انجام شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مهدی کوچک‌زاده، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در صحن علنی امروز دوشنبه دوم آذرماه در حاشیه یک اخطار قانون اساسی و با اشاره به اصل ۶۷ خطاب به لاریجانی که ریاست نشست علنی امروز را بر عهده داشت، گفت: از روز گذشته از اول جلسه اسم بنده در نوبت اعلام اخطار بود اما اسم بنده اعلام نشد.

وی افزود: براساس اخطار اصل ۶۷ که سوگند نمایندگی است و همچنین به استناد اصلی که به شما اختیار می‌دهد دقایقی درباره مسائل مهم کشور صحبت کنید روز گذشته که اخبار مکرر و موثق مطلع شدم رئیس تعاونی روستایی استان فارس ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی را برای جلوگیری از افت قیمت امحا و دفن کرده است.

نماینده مردم تهران گفت: ما این عمل را که الگوبرداری از اقتصاد سرمایه‌داری است، خلاف شرف و وجدان انسانی می‌دانیم و به مسئولان مربوطه به ویژه وزیر کشاورزی تذکر می‌دهیم.

نماینده مردم تهران خطاب به رئیس مجلس گفت: در کشوری که مردم از گرسنگی به فحشا کشیده می‌شوند، کدام بی‌شرفی به خود اجازه داده تا ۱۷۰۰ تن سیب زمینی را دفن کند؟!

در این حین لاریجانی خطاب به کوچک‌زاده اظهار داشت: اخطار شما در رابطه با دستور کار نبود شما باید اخطاری پیرامون بحث مطرح کنید و اکنون وسط بحث بیمه هستیم شما می‌توانید وقت بگیرید و در مورد این موضوع صحبت کنید؛ اگر کسی خلافی انجام می‌دهد دیگر شما نباید آن خلاف را تکرار کنید.

در این میان کوچک‌زاده با حالتی عصبانی در حالی که برگه‌ای در دست داشت و آن را به همگان نشان می‌داد فریاد می‌زد که بنده استعفا می‌دهم و این جمله را چندین بار تکرار کرد.

این در حالی است که نظم نشست علنی مجلس دقایقی به دلیل فریادهای کوچک‌زاده بر هم خورد.

لاریجانی در تذکری به کوچک‌زاده تاکید کرد: اخطار شما باید در دستور کار باشد و شما اکنون نظم جلسه را برهم زده‌اید، اگر استعفایی دارید، ایرادی ندارد آن را تحویل دهید و در جایگاه قرار بگیرید.

لاریجانی تاکید کرد: شما نباید تهدید کنید، بنده اعلام کردم اخطار شما وارد نیست٬ اما شما می‌خواهید استعفا کنید.

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در تذکری اعلام کرد که هیات رییسه هرچه سریع‌تر باید به استعفای کوچک‌زاده رسیدگی کند.

کد خبر : ۳۲۴۳۱۸