خبرگزاری کار ایران

جدید‌ترین نظرسنجی نشان داد؛

ترامپ همچنان بین نامزد‌های جمهوری‌خواه پیشتاز است

آخرین نظرسنجی صورت گرفته در آمریکا نشان داد«دونالد ترامپ» میلیاردر آمریکایی با ۳۲ درصد آرا، همچنان بین کاندیدا‌های جمهوری‌خواه در رقابت انتخاباتی ۲۰۱۶ پیشتاز است.

به گزارش ایلنا به نقل از واشینگتن پست، براساس جدید‌ترین نظرسنجی انجام شده در آمریکا «دونالد ترامپ» مجری‌سابق تلویزیون با کسب ۳۲ درصد آرا همچنان میان نامزد‌های جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ این کشور پیشتاز است.

پس از ترامپ«بن کارسون» جراح‌مغز و اعصاب که در نظرسنجی پیشین به ترامپ نزدیک شده و در یک نوبت حتی از وی پیشی گرفته بود، این‌بار با کسب ۲۲ درصد آرا در رتبه دوم این نظرسنجی قرار گرفت.

پس از کارسون، «مارکو روبیو» سناتور ایالت فلوریدا با ۱۱ درصد، «تد کروز» سناتور ایالت تگزاس با ۸ درصد و «جب بوش» فرماندار سابق فلوریدا با ۶ درصد-پایین‌ترین درصد آرا برای بوش از زمان ورودش به رقابت انتخاباتی- رتبه‌های سه تا پنج را در این نظرسنجی به خود اختصاص دادند.

دونالد ترامپ طی چند ماه گذشته با انتقاد‌های شدید از دولت آمریکا و با دادن وعده تغییر در سیاست‌های داخلی و خارجی، همواره بین نامزد‌های جمهوری‌خواه پیشتاز بوده است.

این اولین‌بار در تاریخ آمریکا و حزب جمهوری‌خواه است که دو فرد غیر سیاسی در نظرسنجی‌های پیش از انتخاباتی پیشتاز می‌شوند.

ترامپ، مجری تلویزیون و میلیاردر آمریکایی در کنار کارسون که یک جراح مغز و اعصاب خبره است، هیچ‌کدام تجربه حضور در سیاست را نداشته‌اند. اما مردم آمریکا در نظر‌سنجی‌های چند ماه اخیر، آن‌ها را به سیاست‌مداران کارکشته و باتجربه این کشور، که مدت‌ها به عنوان سناتور و یا فرماندار فعالیت کرده‌اند، ترجیح داده‌اند.

این نظرسنجی برای حزب دموکرات نیز انجام شد و «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا با ۶۰ درصد آرا و اختلاف زیاد نسبت به نفر دوم یعنی «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت که ۳۴ درصد آرای دموکرات‌های را کسب کرد، در رتبه اول کاندیدا‌های دموکرات قرار گرفت.

حمایت دموکرات‌ها از کلینتون و سندرز طی یک ماه گذشته و پس از امتناع «جو بایدن» از شرکت در مسابقه انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا، افزایش داشته است.

کد خبر : ۳۲۴۲۶۶