خبرگزاری کار ایران

نماینده سراوان مدعی شد:

اشتغال ۴ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در ۷ روز

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۹۳

محصول خرمای سراوان در میان دیگر محصولات خرمای کشور از مرغوبیت بالایی برخوردار است/ برای ارائه تسهیلات به کشاورزان در راستای خشکسالی اخیر در استان درخواست تسهیلات کرده‌ایم.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی گفت: در هفته جاری توانسته‌ایم چهار هزار نفر از جوانان بیکار و جویای کار سراوان و زابلی را وارد بازار کار کنیم.

هدایت الله میر مراد زهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب گفت: در اوایل هفته جاری با دعوت از انواری سرپرست کمیته امداد  توانستیم کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان سیستان و بلوچستان را از نظر کیفی ارتقا دهیم.

این نماینده مجلس علاوه بر اصرار خبرنگار ایلنا، از اعلام جزئیات اشتغال 4 هزار نفری در سیستان و بلوچستان خودداری کرد.

وی افزود: پیشنهاداتی را نیز در زمینه ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی و خدمات ارائه کردیم و ایشان هم پذیرفتند تا این تسهیلات را به استان پرداخت کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس به وضعیت صنعت کشاورزی سراوان اشاره کرده و گفت: به دلیل اینکه معتقدیم محصول خرمای سراوان در میان دیگر محصولات خرما از مرغوبیت بالایی برخوردار است لذا از سازمان گسترش در خواست کردیم تا صلاحیت فرآوری صنایع تکمیلی را در راستای تولید خرما در اختیار این استان قرار دهد که منتظر پاسخ سازمان گسترش هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در خانه ملت درخواست از وزیر کشاورزی برای ارائه تسهیلات به کشاورزان برای مقابله با خشکسالی اخیر را از دیگر برنامه‌های خود در سراوان برشمرد.

میرمراد زهی درخواست از وزیر راه و ترابری برای پرواز مجدد هواپیما‌ها در سراوان را از دیگر برنامه‌های خود دانست و گفت: برای سهولت رفت و آمد مرز نشنیان و آزادی صادرات و واردات ۵۲ قلم کالا را از وزیر کشور و خارجه برای گرفتن کارت مرزی را نیز درخواست کرده‌ایم.

وی دیدار چهره به چهره با مردم سروان برای حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود را از دیگر برنامه‌های هفته جاری برشمرد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی اظهار داشت: از استاندار سیستان و بلوچستان تامین نفت و گازوئیل سراوان را خواستار شدیم تا مردم این شهرستان نیز در فصل سرما با مشکل سوخت مواجه نشوند.

میرمراد زهی با بیان اینکه استاندار استان سیستان و بلوچستان تنها چهار ماه است که به استانداری استان منصوب شده است گفت: استاندار استان سیستان و بلوچستان در این چهارماه توانسته تعامل خوب و مناسبی با نمایندگان استان برقرار کند و در تمامی نشست‌ها و جلسات نمایندگان را نیز دعوت کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه استاندار در این استان زندگی می‌کرده  لذا از مشکلات استان مطلع بوده و می‌تواند برای ارتقای استان اقدامات مناسبی را بعمل آورد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در پایان با بیان این مطلب که طرح آبخیز داری و طرح انتزاع و منابع طبیعی در کمیسیون به اتمام رسیده است بیان کرد: اعضای کمیسیون باید در هفته آینده بحث خشکسالی و تامین زیر ساخت‌های کشاورزی را برای ارتقای کشاورزی در الویت دستور کار خود قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز