خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مصباح یزدی:

9 دی حرکت خودجوش مردم بود

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۸۷

غالب آسیب‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، در اثر سطحی نگری بود/مردم وقتی فهمیدند خطری اسلام را تهدید می‌کند، قدرت خود را به رخ جهانیان کشیدند

عضو خبرگان رهبری، حماسه ۹ دی را حرکت بی‌نظیری در تاریخ انقلاب دانسته و گفت: مردم در این روز یکپارچه شعارحمایت از ولایت فقیه سر دادند؛ برخی فکر نکنند که با رقابت با ولایت، محبوبیت پیدا می‌کنند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله مصباح یزدی، امروز شنبه در تجمع بزرگ حوزویان که به مناسبت سالروز ۹ دی در مدرسه علمیه فیضه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه فتنه سال ۸۸ بعد از ده‌ها سال زمینه سازی انجام شد، گفت: غربی‌ها از روزی که با برخی از مسئولان تماس گرفته و فهمیدند که مایلند با آمریکا رابطه داشته باشند، گروه‌هایی را تشکیل داده تا زمینه این ارتباط و فتنه را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مردم ابتدا از ماهیت این حرکت آگاه نبودند، عنوان کرد: بعد از شرکت برخی افراد هتاک که جسارت‌هایی را به مقدسات دین کردند، مردم متوجه شدند که این کار اتفاقی نبوده و هدف آن مبارزه با اسلام است.

آیت‌الله مصباح یزدی همچنین با اشاره به عوامل پیدایش فتنه سال ۸۸ افزود: در صدر اسلام بعد از هجرت پیامبر (ص) به مدینه آن قدر حوادث عبرت آموزی اتفاق افتاد که برای ما درس عبرت است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اولین گروهی که به مخالفت با پیامبر (ص) برخاستند، مشرکانی بودند که علنا مخالفت خود را اعلام کردند، گروه دیگر منافع خود را در تظاهر به حمایت از اسلام و پیامبر (ص) می‌دیدند و حتی در صف اول نماز پشت سر حضرت می‌ایستادند و در پرداخت زکات و مالیات مشارکت داشتند، اما در دل ایمانی نداشتند.

وی افزود: گروه دیگر از مخالفان پیامبر (ص)، افرادی بودند که ایمان داشتند و در جهاد نیز شرکت می‌کردند، اما بصیرت نداشتند و ایمان آنان سطحی بود.

آیت‌الله مصباح یزدی تاکید کرد: غالب آسیب‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، در اثر سطحی نگری بود که به عاملی برای فتنه گران تبدیل می‌شد و در میدان دشمن بازی می‌کردند.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی گروهی که با حضرت امام از پاریس به ایران آمده و مسئولیت‌هایی را پذیرفته بودند، وقتی دیدند حرکت انقلاب اسلامی به سمتی است که منافع آن‌ها را تامین نمی‌کند، با خارج ارتباط برقرار کرده و به فکر براندازی نظام افتادند، حتی نقشه انفجار خانه امام را نیز کشیدند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حادثه ۱۸تیر نیز به وسیله برخی مسئولان فریب خورده طراحی شد، گفت: تنها بسیجیان و حزب الله و افراد دلباخته اسلام و انقلاب بودند که به هوش آمدند و نقشه‌های شیطانی آنان را نقش برآب کردند.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: غربی‌ها تمام تجربیات و روش‌های جنگ نرم را به کار گرفتند تا ریشه انقلاب را برکنند، چنین کاری کار مشکلی بود اما آن‌ها تصمیم خود را گرفته بودند و به هر نحوی باگروه‌هایی ارتباط برقرار کرده و نقشه خود را عملی کردند.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه دشمنان در سال ۸۸ به بهانه تقلب در انتخابات می‌خواستند توطئه خود را عملی کنند، عنوان کرد: آنچه باعث شکست نقشه‌های شیطانی با هزینه‌های سنگین آنان شد، بینش زلال و درک پاک مردم مسلمان ما از انقلاب و اسلام بود.

وی ادامه داد: در ۹ دی حرکت خودجوشی در کشور شکل گرفت که در هیچ حرکتی جز روز ورود امام به ایران و روز رحلت امام خمینی (ره) تکرار نشده بود و می‌توان گفت حرکت کم نظیر یا بی‌نظیری در تاریخ انقلاب بود.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: مردم می‌خواستند، بگویند ما همان‌هایی هستیم که برای ورود امام به ایران لحظه شماری می‌کردیم و تمام مشکلات از قبیل گرانی و تحریم و جنگ را به جان خریدیم و از مواضع خود عقب ننشستیم.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: مردم وقتی فهمیدند خطری اسلام را تهدید می‌کند، قدرت خود را به رخ جهانیان کشیدند و این بینش درسایه هدایت مقام معظم رهبری شکل گرفت که لازمه بقای این انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ کافرانی از خارج این حرکت را هدایت می‌کردند که انتظاری جز این از آنان نمی‌رفت، خاطرنشان کرد: گروه دیگری که در این فتنه حضور داشتند، کسانی بودند که به اساس انقلاب اسلامی ایمان نداشتند و برای حفظ منافع خود تظاهر به انقلابی‌گری می‌کردند، گروه دیگر ضعفا الایمانی بودند که شاهرگ‌های اقتصادی در دست آن‌ها بود، اما استقامت در دین نداشتند.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: گروه دیگر مردم ساده‌ای بودند که انقلاب و اسلام را قبول داشتند، اما فریب خوردند و معتقد بودند که برای پیشرفت کشور راهی جز رابطه با آمریکا نداریم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اما در مقابل این گروه‌ها، مردم حزب الله و دست پرورده امام خمینی (ره) و مکتب امام حسین (ع) معتقد بودند که نظام الهی حاکم بر آنهاست، اظهار داشت: اصل پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز از این فرمول سرچشمه گرفته بود؛ مردمی که در هشت سال جنگ تحمیلی فرزندان خود را به جبهه‌ها اعزام می‌کردند و با شهادت آن‌ها نه تنها گریه نمی‌کردند، بلکه به آن افتخار می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به درس‌های ۹ دی اشاره کرد و گفت: حماقت فتنه گران این بود که می‌خواستند با توهین به مقدسات دینی، ضربه آخر را به انقلاب اسلامی بزنند، اما مردم وقتی احساس کردند اصل دین در خطر است، وارد صحنه شدند.
آیت‌الله مصباح یزدی شعار یکپارچه مردم در ۹ دی را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: مردم در این روز یکپارچه شعار حمایت از ولایت فقیه را سر دادند؛ کسانی فکر نکنند که به جای ولایت می‌توانند محبوبیت پیدا کنند و با ولایت رقابت کنند.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: باید بدانیم هرقدر پایبند به اجرای احکام الهی باشیم و در مقابل دشمنان پایمردی داشته باشیم، بیشتر مستحق دریافت مددهای الهی خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز