خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

سهم 17 درصدی زنان در اقتصاد کشور

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۸۶۴

در حال حاضر سهم زنان در اقتصاد کشور 17 درصد است که ما از آن راضی نیستیم و سعی در بالا بردن آن داریم.

سهیلا جلودارزاده مشاور امور بانوان وزیر صنعت و معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص نقش زنان در امور اقتصادی کشور گفت: زنان به عنوان تشکیل دهنده نیمی از جمعیت فعال جامعه نقش مهمی در اقتصاد و موتور محرکه کشور دارند و ما به دنبال تثبیت موقعیت زنان در مرحله اول و گسترش آن در مرحله دوم هستیم. 

رئیس اتحادیه زنان کارگر با اشاره به برگزاری نمایشگاه کار آفرینی زنان گفت: این نمایشگاه کمک کرد تا در عین تثبیت جایگاه و مدیریت زنان در توسعه پایدار مشکلاتی که در این مسیر است را شناسایی کنیم یعنی تا پایان برنامه 5 ساله ششم مشکلات را شناسایی کردیم و سعی در رفع آنها داریم.

وی در پاسخ به این سوال که میزان حضور زنان فعال در اقتصاد ما چقدر است؟ گفت:ما به دنبال یک حضور 30 درصدی هستیم ولی امروز حدود 17 درصد در کل زمینه های اقتصادی حضور دارند و بیشتر مسولیت کار به عهده زنان است تا بهره برداری از منافع یعنی کار را زنان انجام می دهند و منافع حاصل از آن کار به کل جامعه و نهایتا کشور می رسد.  

جلودار زاده با اشاره به نقش زنان در اقتصاد کشور گفت:در دنیای امروز زنان نقش مهمی در کلیه تحولات از جمله تحولات اقتصادی دارند و این در حالیست که در بسیاری از حوزه ها از جمله در صنعت ظرفیت‌ها و توانایی‌های آنان نادیده گرفته شده است.

مشاور امور بانوان وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود:تلاش ما در دولت یازدهم این است که این ظرفیت‌ها را فعال کنیم و با از بین بردن فقر آموزشی که در زنان کار آفرین ما وجود دارد حضور زنان را در صنعت و اقتصاد کشور تقویت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز