خبرگزاری کار ایران

به همت مرکز دائرةالمعارف اسلامی

کنگره ملک‌الشعرای بهار‌ در کاشان برگزار می‌شود

به همت مرکز دائرةالمعارف اسلامی در روزهای دوم و سوم اردبیهشت ماه سال آینده کنگره ملک‌‌الشعرای بهار‌ در کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان : به دعوت مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی دکتر حمید رضا مؤمنیان سرپرست فرمانداری و مصطفی جوادی  مقدم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به جلسه شورای عالی کنگره بهار دعوت شدند.

در این جلسه که  دکتر یونسی مشاور رئیس جمهور نیز حضور داشت در خصوص برگزاری کنگره بهار در اردیبهشت ماه سال 1395 در زادگاه اجدادی ملک شعرای بهار(کاشان) تبادل نظر شد.

میر انصاری دبیر اجرایی این کنگره با اشاره به اهمیت شعر بهار و فرزند فاضل وی دکتر مهرداد بهارافزود: در این کنگره از آثار سه نسل از خاندان بهار که به ادبیات ایران زمین خدمت کرده  اند بررسی خواهد شد.

در ادامه مؤمنیان آمادگی همه دستگاه های شهرستان کاشان را برای برگزاری این کنگره اعلام کرد.

همچنین جوادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز به عنوان رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی این کنگره انتخاب شد و مقرر شد در حاشیه این کنگره علمی شب شعر و موسیقی در یکی از بناهای تاریخی کاشان برگزار شود.

.همچنین دکتر مرتضی طاهری به عنوان دبیر اجرایی کاشان انتخاب شد  آقایان دکتر شجری و دکتر اقبالی از دانشگاه کاشان در خصوص برگزاری کنگره در دانشگاه کاشان برنامه خود را ارائه کردند.

یاد آور می شود افرادی چون خانم دکتر الهه آموزگار و آقایان دکتر فتح اله مجتبایی ،علی اشرف صادقی ، دکتر سجادی ، دکتر دادبه ، دکتر عبدالرضا مدرس زاده ... اعضای هیأت علمی کنگره می باشند.

کد خبر : ۳۲۳۴۴۷