خبرگزاری کار ایران

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

۱۰۵ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی سنددار شدند

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از صدور سند برای ۱۰۵ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان در هفت ماه اول امسال خبرداد.

به گزارش ایلنا؛ محمود مظلومی با بیان اینکه طرح سنددار کردن زمین‌های کشاورزی از سال ۹۴ آغاز شده است، گفت: سنددار نبودن اراضی کشاورزی و خرد و کوچک بودن زمین‌ها مشکلاتی را در این بخش به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به فواید سنددار کردن اراضی کشاورزی افزود: سند دار کردن اراضی کشاورزی از خرد شدن این زمین‌ها جلوگیری می‌کند و بنا به ماده یک آئین نامه اجرائی، تشخیص اراضی با مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان‌ها است و زمین‌های کشاورزی برای سند دار شدن باید کاشت درآن صورت گیرد.

مظلومی عدم اجرای این طرح را باعث تفکیک‌های غیرقانونی دانست و گفت: عدم اجرای این طرح مشکلات زیادی را برای کشاورزان از قبیل خرد شدن اراضی و تغییر کاربری آن‌ها ایجاد می‌کند و معضلاتی را برای مردم و بخش اجرایی بوجود خواهد آورد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی ۶۷ پرونده جهت رسیدگی به شورای اصلاحات اراضی ارجاع داده شده است.

وی ادامه داد: در طی هفت ماهه سال جاری نظارت و بازدید از روند اجرای طرحهای مصوب در اراضی واگذاری به تعداد۳۳۷مورد و درسطح ۲۹۶۸ هزار هکتار انجام شده است.

کد خبر : ۳۲۳۴۳۷