خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی بهزیستی گیلان در گفت‌و گو با ایلنا

جامعه باید نسبت به پدیده مخرب کودک آزاری حساس شود

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه آسیب‌های روانی که در نتیجه کودک آزاری متوجه کودکان می‌شود حتی ممکن است که در سالهای بعد و در سنین بالا بروز پیدا کند، تاکید کرد: جامعه باید نسبت به پدیده مخرب کودک آزاری حساس شود.

رضا جعفری در حاشیه برگزاری همایش پیشگیری از سوء استفاده از آسیب‌های اجتماعی کودکان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: ۱۹ نوامبر برابر با ۲۸ آبان به منظور حمایت از کودکان مظلوم، بعنوان روز جهانی پیشگیری از سوء رفتار با کودکان نامگذاری شده است.

وی افزود: در این روز ۱۹۳ کشور دنیا به موافقت نامه حقوق کودکان پیوستند و کشور ما نیز در سال ۱۳۸۱ این پیمان نامه را در مجلس مصوب نمود.

جعفری عنوان کرد: کودک آزاری پدیده‌ای روانی، جسمی و اجتماعی می‌باشد که کودک را در معرض مخاطره قرار می‌دهد و او را به لحاظ زیستی و رفاه اجتماعی دچار نقصان می‌کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان اذعان نمود: همایش امروز با هدف حساس سازی جامعه نسبت به پدیده مخرب کودک آزاری برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه کودک آزاری اغلب بصورت پنهانی صورت می‌گیرد و پدیده‌ای آشکار نیست، افزود: آسیب‌های روانی که در نتیجه کودک آزاری متوجه کودکان می‌شود حتی ممکن است که در سالهای بعد و در سنین بالا بروز پیدا کند.

جعفری ادامه داد: اگر هر کدام از افراد جامعه حقوق کودکان را رعایت کنند و گامی فرهنگی برای مبارزه با کودک آزاری بردارند، این اقدامات تاثیر بسزایی بر رشد و شکوفایی اجتماعی خواهد گذاشت.

وی همکاری سازمان‌های متولی از جمله بهزیستی، نیروی انتظامی، تشکل‌های مردم نهاد، آموزش و پرورش و رسانه‌ها را برای حمایت از حقوق کودکان ضروری خواند.

کد خبر : ۳۲۳۴۲۱