خبرگزاری کار ایران

برای کمک به بخش خصوصی

انصاری: صندوق‌های ضمانت صادرات ایران تقویت شوند

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه دولت باید به بخش خصوصی در حوزه تجارت خارجی کمک دهد، یادآور شد: تقویت صندوق‌های ضمانت صادرات از جمله اقدامات دولت برای توانمندی بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، با اشاره به شرایط سخت تحریم‌ها در حوزه صنعت، گفت: فعالان و صاحبان صنایع کشور و استان با شرایط دشواری فعالیت داشتند.

استاندار زنجان، عدم ثبات در بازارهای بین‌المللی و مواد نفتی و تولیدی را تحت ثاتیر شرایط تحریم و پساتحریم دانست و گفت: نگه داشتن حجم صادرات و بویژه موادنفتی توسط صاحبان صنایع در این شرایط قابل تقدیر بوده است.

استاندار زنجان، در ادامه با بیان اینکه بازنگری در تصمیمات و رفع نواقص در این خصوص مهم است گفت: برای ایجاد جهش در صادرات غیر نفتی نیازمند اقدامات موثر برای سالهای آتی با اتخاذ تدابیر مهم در کشور و استان هستیم.

انصاری، گفت: دولت به عنوان ایجاد کننده زیر ساخت‌ها در حد توان خود فضای رشد و توسعه اقتصادی را با توجه به شرایط کنونی کشور ایجاد می‌کند.

وی، با بیان اینکه سیستم بانکی باید آمادگی کامل دراین زمینه داشته باشند، تصریح کرد: ارائه اطلاعات لازم از بازارهای هدف و توجیه به صادر کنندگان از اولویت‌های دولت برای تحرک صادرات و تجارت خارجی است که باید دولت هرچه سریع‌تر این اقدام را در دستور کار خود داشته باشد.

استاندار زنجان، عرصه تجارت و بازار در تجارت و روابط اقتصاد خارجی را مهم اعلام کرد و گفت: باید بدنبال بازار بلند مدت و تثبیت بازار‌های هدف باشیم.

انصاری، همچنین، آموزش و فراگیری اصول و فنون مذاکره و بازاریابی را در این زمینه مهم ارزیابی کرد وگفت: متاسفانه ما فاقد مذاکرکننده متبحر اقتصادی و تجارت در بازار‌های جهانی هستیم.

وی، تخصصی‌ترین کردن امر تجارت را برای واحد‌های تولید ی مهم ارزیابی کرد وگفت: ارتقاء، شفافیت در امور فعالیتهای اقتصادی حائز اهیمت دراین زمینه است.

استاندار زنجان، در پایان سخنان خود، فعالیت اقتصادی را توام با منطق اقتصادی مهم و اساسی عنوان کرد وگفت: باید در ا ین زمینه تلاش و فعالیتهای گسترده در سطح کشور و استان صورت گیرد.

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به اهمیت صادرات در این مقطع زمانی، افزود: توسعه صادرات حائز اهمیت است و صادرات کالاهای صنعتی و معدنی استان دارای ضعفهای مشهود است که باید رفع شود.

فغفوری، با بیان سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی و توسعه صادارت و رفع موانع تولید خاطر نشان شد: باید میزان صادارت و تجارت خارجی برای سالهای آینده به سه برابر میزان فعلی برسد.

وی، در ادامه با اشاره به بحث استرداد ارزش افزوده واحدهای تولیدی، گفت: توجه ویژه به واحد‌های تولیدی بزرگ‌تر در آینده از اهم الویتهای صادراتی خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، تقویت ریشه‌های تولیدی و کیفیت کالاهای صادراتی را در این زمینه مهم عنوان کرد وگفت: واحد‌های تولیدی ملزم به رعایت الزامات و ارتقاء کیفیت کالاهای تولیدی برای رقابت پذیری و افزایش صادرات هستند.

غلامحسین جمیلی، رئیس اتاق بازرگانی زنجان، نیز در این زمینه با اشاره به آرامش حاکم بر بازار اقتصاد کشور با تدابیر دولتمردان در شرایط کنونی آن را مهم ارزیابی کرد وگفت: متاسفانه در حال حاضر واحد‌های تولیدی استان دچار مشکلات اساسی هستند.

جمیلی، حل این معضلات را برای تحرک و گسترش بازرهای داخلی و خارجی مهم دانست وگفت: نگاه حمایتی و نظارتی در راستای راهبردهای موثر دراین زمینه حائز اهمیت است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، همچنین با اشاره به دیپلماسی سیاسی اخیر دراین زمینه ادامه داد: با گشایش روابط سیاسی امیدوار به روابط اقتصادی و تجاری پر رونق در آینده نزدیک هستیم.

جمیلی، در ادامه ابلاغ اقتصاد مقاومتی را دراین راستا برای بازار و فعالین اقتصادی و صاحبان صنایع را توام با آگاهی در این شرایط موثر دانست.

این مقام مسئول در زنجان، همچنین با اشاره به وجود نقطه ضعفهای صادراتی در واحد‌های تولیدی، تاکید کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه دراین زمینه دارای اهمیت اساسی است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، تعامل دانشگاه و صنعت را برای تحرک صنعت، بازار، اقتصاد و صادرات مهم ارزیابی کرد وگفت: اتاق بازرگانی نیازمند تعامل بیش از پیش تمامی چهره‌های علمی و صنعتی است.

در پایان این مراسم نیز ازمحمد نیکو خصال، شرکت صنعتی نیکو، غلامحسین جمیلی شرکت کیمیای زنجان گستران، یوسف مرادلو، شرکت خالص سازان روی زنجان، حمید رضا قدری شرکت می‌نو، محمود ضرابی شرکت پوشاک مهیار، کریم محمودشایان شرکت شیر پاستوریزه، محمد مسعود رستگارشرکت سلیس آرا، مهدی رنگ رونا فرزام تجارت، سعید تقیلو شرکت ترانسفور ماتور توزیع زنگان و مهر افروز از شرکت سیم و کابل الوان بعنوان صادر کنند گان نمونه تجلیل شد.

تهیه و تنظیم: زهرا ملابابائی

کد خبر : ۳۲۳۳۹۴