خبرگزاری کار ایران

سردار نقدی:

پیشرفت و ارتقاء معیشت ایران در گرو ارتباط با امریکا نیست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب با نفوذ دشمن مواجه بوده‌ایم که این نفوذ تاکتیکی بوده اما امروز نفوذ دشمن به راهبرد تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا نقدی در دومین نشست هم اندیشی اساتید بسیجی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با قدردانی از خدمات بسیج جامعه پزشکی به ویژه در نقاط محروم گفت: در یکسال گذشته ۲۵۰ نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی در جبهه‌های مقاومت اسلامی خدمات‌رسانی کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به راهبرد نفوذ دشمن در کشور اشاره کرد و گفت: آن‌ها پس از فتنه ۸۸ که از رسیدن به مقاصد خود ناکام شدند به تحریم و فشار اقتصادی رو آوردند و برخی‌ها هم از داخل به امریکایی‌ها خط دادند که نظام با فشار اقتصادی سقوط می‌کند.

سردار نقدی افزود: نتیجه فشارهای اقتصادی دشمن این بود که پس از چهار سال خودشان در فروردین امسال به صراحت گفتند که تحریم‌ها روی ایران اثر نگذاشت.

وی گفت: امریکا امروز از همه سلاح‌هایش علیه ما خلع سلاح شده است و امروز از دوستی دم می‌زند تا بتواند از پشت خنجر زند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: کسی که این دوستی را باور کند و یادش برود که امریکا دشمن است کارش تمام است.

وی گفت: ساده لوحان باید توجه کنند که دشمنان ما دوست ایران نیستند و همین که نمی‌گذارند منافقین از عراق خارج شوند و همین که همچنان در جنوب شرق کشورمان به دنبال تربیت عناصری چون ریگی هستند و همین که ناو‌هایشان را از خلیج فارس خارج نمی‌کنند و پایگاه‌ها و پهپادهای جاسوسی‌شان را همچنان در منطقه نگه داشتند نشان می‌دهد که آن‌ها دوست ما نیستند.

سردار نقدی افزود: پیشرفت و ارتقاء معیشت ما در گرو ارتباط با امریکا نیست و در آن زمانی که دوست صمیمی آمریکا بودیم پزشک را از بنگلادش و هند می‌آوردیم و درخشش پزشکی ما در پرتو مرگ بر آمریکا بوده است.

وی گفت: امروز از ۵۲ کشور، گردشگر درمانی به ایران می‌آید و این در پرتو مبارزه با آمریکا بوده است.

سردار نقدی افزود: وضع پزشکی کشورهای دوست امریکا را اگر ببینیم متوجه می‌شویم که دوستی با امریکا ثمری ندارد.

وی گفت: برخی‌ها همه فکر و ذکرشان این است که رابطه با غرب ایجاد کنند تا سرمایه‌های خارجی بیاید.

سردار نقدی افزود: مگر ما خودمان سرمایه نداریم؟ ۸۷۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی ملت ماست و در شش روز ۱۱۰ هزار خودرو خریده شده و در دولت قبلی در مدت ۴۰ روز ۱۰ میلیون قطعه سکه مردم خریدند.

وی گفت: بر همین اساس ما مشکل نقدینگی نداریم و فقط باید این نقدینگی را به سمت تولید داخلی ببریم و قطعاً سرمایه خارجی در شرایط موجود به کار ما نمی‌آید.

سردار نقدی افزود: ‌‌نهایت سرمایه گذاری‌ها در کشور در اوج وادادگی‌ها به ۳ میلیون دلار هم نرسید.

وی گفت: اگر تولید ما مثل چین سودآور شود همه سرمایه‌ها به کشور ما می‌ریزد و نیاز نیست باج سیاسی بدهیم و اگر سرمایه‌هایمان را سودآور کنیم همه می‌آیند.

سردار نقدی افزود: برخی می‌گویند باید از خارج فناوری وارد کرد اما نمی‌دانند که این فناوری‌های وارداتی دست اول نیست؛ مگر ما در بحث خودرو، فناوری وارد نکردیم؟ نتیجه آن این بود که از پیکان به پراید رسیدیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در صنعت داخلی باید به سمت فکر داخلی رفت و وابستگی و رابطه خوب با آمریکا هیچ گونه تأثیری در اقتصاد ما نخواهد گذاشت اما دشمن به دنبال این است که القاء کند معیشت بهتر در گرو رابطه با غربی هاست.

کد خبر : ۳۲۳۳۶۸