خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی مطرح کرد؛

افزایش همکاری ایران و عراق برای بهبود خدمات به زائران اربعین

وزیر کشور با بیان همکاری ایران و عراق برای بهبود کیفیت خدمات به زائران اربعین، گفت: مذاکرات لازم در این خصوص انجام شده و همکاری ایران و عراق برای بهبود خدمات به زائران اربعین افزایش می‌یابد

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در بدو سفر به استان خوزستان به منظور بازدید از زیرساخت‌های مرز شلمچه در جمع خبرنگاران رسانه‌ها در فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان گفت: معاون وزیر کشور ایران نیز دیدارهایی با وزیر کشور عراق، تعدادی از استانداران آن شکرو و دست اندرکاران ارائه خدمت به زائران عتبات عالیات برگزار کرده است.

وی به مشتاقان سفر به عراق برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی توصیه کرد که حتما با در اختیار داشتن مدارک لازم (گذرنامه و ویزا) به مرزهای رسمی مراجعه کنند، زیرا اجازه سفر بدون داشتن مدارک قانونی به هیچ کس داده نمی‌شود.

وی یادآور شد: زائران عتبات عالیات همچنین در این ایام برنامه‌های سفر خود را طوری تنظیم کنند که بازگشت آن‌ها در یک زمان خاص نباشد تا با سهولت بیشتری از مرز‌ها وارد کشور شوند.

وزیر کشور به زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی توصیه کرد به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق برای سفر به عتبات عالیات احترام گذاشته و آن‌ها را رعایت کنند.

وی ادامه داد: مردم در داخل خاک عراق در صورت بروز مشکل از راهنمایی‌های ماموران پلیس و دیگر ارگان‌های امدادی این کشور استفاده کنند.

رحمانی فضلی از زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی خواست در بازگشت از سفر عجله نکرده و به تدریج وارد کشور شوند تا امکان ارائه خدمات به آن‌ها با سهولت و آسودگی در مرز‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه برنامه و سیاست نظام اسلامی برگزاری مردمی آیین اربعین است، گفت: مسئولان در کنار مردم زیر ساخت‌های مورد نیاز برای شرکت مردم در این آیین باشکوه را فراهم می‌کنند.

مرزهای شلمچه و چزابه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی زمینی تردد زائران عتبات عالیات می‌باشد.

در ایام اربعین سال گذشته ۵۸۰ هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عالیات و کربلای معلا سفر کردند که پیش بینی می‌شود این تعداد در اربعین امسال به بیش از یک میلیون تن افزایش یابد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز گنجشنبه به منظور بازدید از زیرساخت‌های دو مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان به این استان سفر کرده است.

وی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان مورد استقبال عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، عزیزالله شهبازی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، ولی الله حیاتی معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از مدیران استانی و محلی دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.

عارف باوی مدیرکل گمرک خرمشهر، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، ناصر حویزاوی مدیرکل حج و زیارت خوزستان، نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و شهردار و اعضای شورای شهر آبادان نیز در آیین استقبال از وزیر کشور حضور داشتند.

کد خبر : ۳۲۳۳۰۹