خبرگزاری کار ایران

پسا تحریم نقطه عطفی در بالندگی صنعت خودرو

مدیر عامل شرکت سازه گستر سایپا با اشاره به دوران پسا تحریم و نقش و جایگاه صنعت خودرو و قطعه سازی گفت :روند رو به رشد صنعت خودرو و پیدایش نوآوری ها و تکنولوژی ها دراین صنعت بزرگ و تلاش برای انتقال دانش و بومی سازی این تکنولوژی ها ی نوین باعث شده که نیاز به تبادل افکار و اطلاعات، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تسهیل در برقراری روابط تجاری با شرکت های خارجی محسوس باشد ولذا دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت قطعه سازی همزمان با ورود به فصل جدیدی از همکارهای بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش ایلنا، نجفیان گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگ سازی و تبیین نگاه اقتصاد مقاومتی در تمام برنامه ها ضروری است با سرعت بیشتری به سوی اقتصاد بدون نفت حرکت نماییم و صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن یکی از مهمترین بنگاه های اقتصادی و صنعتی هستند که می توانند در این حرکت ملی به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک شایانی نمایند.

وی با اشاره به اهمیت ذاتی و هویتی صنعت خودرو در ارتقاء شاخص های اقتصادی و اجتماعی کشور گفت: با تشدید تحریم های اقتصادی علیه کشورمان به علت نقش آفرینی این صنعت باعث شد که صنعت خودرو جزء اولین صنایع در لیست تحریم قرار گیرد که نشان از اهمیت بی بدیل آن دارد و خوشبختانه با همت و تلاش جوانان متعهد و متخصص این صنعت و اقدامات شایسته ای که با استقرار دولت یازدهم صورت گرفت آینده روشنی را برای صنعت خودروی کشور رقم خواهد زد.

مدیر عامل سازه گستر افزود:همکاری با شرکا بین‌المللی فصل جدیدی را در خصوص ورود تکنولوژی های به روز _ارتقا کیفیت محصولات و افزایش رضایت مندی مشتریان _توجه به الزامات زیست محیطی و توسعه پایدار در بازارهای صادراتی گروه خودروسازی سایپا ترسیم خواهد کرد.

وی  در ادامه با اشاره به رفع موانع خارجی جهت حضور هر چه بیشتر صنعت خودرو سازی کشور به سایر عوامل تاثیرگذار اشاره کرد و گفت :در کنار رفع موانعی چون تحریم های بین‌المللی ، باید تلاش شود موانع داخلی چون: قیمت گذاری دستوری، تسهیل در سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی و صنعتی بر طرف شود. به هر حال بخش زیادی از مشکلات صنعت خودرو مربوط به موانع داخلی است و رفع آن می تواند راه این صنعت را هموار تر نماید که در این مسیر نیازمند تلاش هر چه بیشتر و برنامه ‌ریزی جامعی هستیم.

نجفیان خاطر نشان کرد: با روند کاهشی نرخ تورم و حرکت رشد مثبت اقتصادی کشور، بهبود چشم انداز سرمایه گذاری، مذاکرات با خودروسازان برتر دنیا می توان به روزهای پر رونق اقتصاد کشور و پویایی هر چه بیشتر صنعت خودروسازی در پرتو حمایت از توان و ظرفیت داخلی امیدوار بود.

کد خبر : ۳۲۳۲۹۰