خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد:

حجاب یکی از اصول امنیت برای زنان است

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۵۹۷

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: خانم‌ها باید در جامعه در بالا‌ترین سطح امنیت باشند و یکی از اصول این امنیت پوشش مطابق با شئون زن مسلمان ایرانی برای بانوان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در مراسم تکریم و معارفه معاونت حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به نصایح حضرت علی (ع) به مالک‌اشتر در زمان حضورش در مصر گفت: اولین توصیه حضرت علی (ع) به مالک اشتر جمع‌آوری مالیات بود این مسئله در نظام جمهوری اسلامی مورد غفلت واقع شده‌است و ما به این حوزه نگاه اصولی نداشتیم و زیر ساخت‌های لازم برای آن را فراهم نکرده‌ایم.

وی نکته مهم دیگر را بحث امنیت دانست و خاطر نشان کرد: مهم‌ترین وظیفه مسئله امنیت است بدون امنیت گامی در جهت اعتلای ملی برداشته نمی‌شود. نقش نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی در بحث امنیت بی‌بدیل است و این رسالت بزرگ بر شانه نیروی مسلح جمهوری اسلامی گذاشته شده است.

وی افزود: اگر بخواهند نهادی را ارزیابی کنند کیفیت‌ آن را مورد بررسی قرار می‌دهند و محصول آن را ارزیابی می‌کنند، محصول کار نیروی انتظامی ارتقای امنیت است و از این منظر ما از کیفیت قابل قبولی بهره‌مند هستیم.

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: یکی از حوزه‌های مهم وظایف ناجا در خلق امنیت برخورد با کسانی است که امنیت خدشه‌دار می‌کنند. نیروی انتظامی باید آن‌ها را رصد کنند و با آن‌ها برخورد قانونی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه اصلاح و تربیت یک حوزه است و حوزه ممانعت از خلق ناامنی وظیفه دیگری است از این رو مجلس و دولت و دستگاه قضایی باید از همه ظرفیت خود برای حمایت مناسب از نیروی انتظامی استفاده کند.

نائب رئیس مجلس تاکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی کشور حمایت صحیح از نیروی انتظامی برای ارتقای این نهاد در راستای امنیت و آرامش خاطر و اصلاح رفتار فرهنگی و اجتماعی است.

این نماینده مجلس گفت: این واقعیت را می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین عوامل فراهم آوردن امنیت اجتماعی و اخلاقی فرهنگ حاکم بر مردم است، شما رویاروی ملتی هستید که به اصولی اعتقاد دارند که براساس آن حرکت می‌کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس بیان داشت: حفظ مبانی اعتقادی و دینی و تحکیم مبانی خانواده یکی از مهم‌ترین گام‌های مهم برای امنیت اجتماعی است.

وی افزود: یکی از وظایف ناجا برخورد با کسانی است که سطح دین و خانواده را مورد آسیب قرار می‌دهند یکی از اصولی که مورد ارتقای دین و خانواده در جامعه می‌شود بحث حجاب، دیدگان پاک و رفتار سالم و امنیت خواهران ما است.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اگر نیروی انتظامی دغدغه حجاب دارد به خاطر این است که دغدغه خواهران ما را دارد خانم‌ها باید در جامعه در بالا‌ترین سطح امنیت باشند و یکی از اصول این امنیت پوشش مطابق با شئون زن مسلمان ایرانی برای بانوان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز