خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت خبرداد:

افتتاح 57 طرح مهرماندگار صنعت نفت با سرمایه گذاری 21 میلیارد دلاری

کد خبر : ۳۲۲۵۲

با توجه به سرمایه گذاری 21 میلیارد دلاری انجام شده در پروژه های مهر ماندگار صنعت نفت، تمام این پروژه ها تا خرداد سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 وزیر نفت با تاکید بر تلاش مجموعه صنعت نفت برای توسعه پرشتاب این صنعت گفت: تمام پروژه های مهر ماندگار وزارت نفت تا پایان دولت دهم به بهره برداری خواهد رسید.

رستم قاسمی، وزیر نفت، صبح امروز  در مراسم گشایش رسمی دو پروژه مهر ماندگار پتروشیمی شامل فاز اول پتروشیمی کاویان و خط لوله اتیلن غرب اظهار کرد: بسیاری از پروژه های مهر ماندگار وزارت نفت با شتاب خوبی در حال پیشرفت است و امیدواریم مطابق برنامه به اتمام برسند.

وزیر نفت گفت: با توجه به سرمایه گذاری 21 میلیارد دلاری انجام شده در پروژه های مهر ماندگار صنعت نفت، تمام این پروژه ها تا خرداد سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

قاسمی تصریح کرد: پروژه های مهر ماندگار ابتکار هوشمندانه دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمام بود که خوشبختانه تحول بزرگی را در این صنعت به همراه داشته است.

وی ادامه داد: خط لوله اتیلن غرب آمایش سرزمینی صنعت پتروشیمی را به همراه داشت و به صورت عدالت محور برای استان های واقع شده در مسیر آن این امکان را فراهم می آورد که از منابع خدادادی موجود در عسلویه بهره مند شده و به ایجاد ارزش افزوده بپردازند.

قاسمی ادامه داد: با وجود برخی محدودیت های موجود، هم اکنون حدود 85 هزار نفر در عسلویه و در پروژه های مختلف این منطقه از جمله 19 فاز پارس جنوبی حضوری فعال دارند.

عضو کابینه دولت دهم با یادآوری تلاش سراسری کارکنان صنعت نفت برای اجرای طرح های توسعه، اظهار کرد: هم اکنون کار توسعه همه میدان های مشترک از میدان نفتی آذر در استان ایلام تا میدان هنگام در قلب خلیج فارس با شتاب خوبی در حال انجام است.

وزیر نفت ادامه داد: ده ها پروژه در صنعت نفت در حال انجام است و به همت تلاشگران صنعت نفت، بسیاری از این پروژه ها از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است.

قاسمی در پایان از همه مهندسان و کارشناسان فعال در ساخت پتروشیمی کاویان و نیز خط لوله اتیلن غرب تقدیر کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز