خبرگزاری کار ایران

آمار دلگرم‌کننده نیست/ شیب تند افت فروش در سینماها

در روزهای کم‌رونقی فروش سینماها؛ بهترین وضعیت فروش روزانه یک فیلم 16 میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در دومین ماه پاییز سینماهای کشور غیر از فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» که نزدیک به 80 روز از شروع اکرانش می‌گذرد فیلم‌های «چهارشنبه 19 اردیبهشت»، «ارغوان»،  «پدر آن دیگری»، «ماهی سیاه کوچولو»، «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» و «360 درجه» درحال نمایش هستند. فیلم‌هایی که همگی غیر از «360 درجه» دو هفته ابتدایی اکران خود را پشت سر گذاشته‌اند.

با وجود تازگی‌ گیشه متوسط فروش روزانه فیلم‌ها؛ آمار دلگرم‌کننده‌ای نیست و می‌توان گفت سینما روزهای کسل‌کننده‌ای را پشت سر می‌گذارد. 

«چهارشنبه 19 اردیبهشت» به کارگردانی وحید جلیلوند با متوسط فروش روزانه 17 میلیون تومان پرفروش‌ترین فیلم در حال اکران است. فروش این فیلم در 15 روز گذشته از 250 میلیون تومان رد شد.

«ارغوان» ساخته امید بنکدار و کیوان علیمحمدی با متوسط فروش روزانه 9 میلیون تومان این روزها را سپری می‌کند و فروش خود را به 130 میلیون تومان رسانده است.

متوسط فروش «پدر آن دیگری» به کارگردانی یدالله صمدی با فروش کلی 150 میلیونی  ده میلیون تومان بوده است.

وضعیت «ماهی سیاه کوچولو»» ساخته مجید اسماعیلی و «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» به کارگردانی شهرام مسلخی نسبت به هفته گذشته رو به بهبود نبوده و فروشی به ترتیب 30 و 15 میلیون تومان داشته‌اند. یعنی متوسط فروش دو و یک میلیون تومان.

فروش «360 درجه» به کارگردانی سام قریبیان که در این روزها قطره‌چکانی‌ست  با بیش از 40 روز اکران کمتر  از نیم میلیارد تومان بوده است.

انیمیشن «شاهزاده روم» ساخته هادی محمدیان پس از یک هفته از آغاز اکران فروشی حدود 100 میلیون تومان داشته است.

 فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» که آخرین ماه اکران خود را می‌گذراند حدود 12 میلیارد تومان است. در این روزها شیب فروش بلیت‌های این پروژه سینمایی عظیم نسبت به ماه‌های ابتدایی اکران به شدت کاسته شده است.

همچنین فیلم‌های «چهارشنبه خون به پا می‌شود» به کارگردانی حماسه پارسا، «جامه‌دران» ساخته حمیدرضا قطبی و «بازگشت لوک خوش‌شانس» به کارگردانی مجید کاشی‌فروشان از روز گذشته نمایش خود را آغاز کردند.

در آخرین جلسه شورای صنفی نمایش قرارداد اکران «پی 22» به کارگردانی حسین قاسمی جامی در گروه کوروش بعد از فیلم ناهید، قرارداد فیلم «خبرخاصی نیست» دومین تجربه کارگردانی مصطفی شایسته تهیه‌کننده سینما در گروه کوروش بعد از پایان نمایش فیلم «پی 22» ثبت شد.

کد خبر : ۳۲۱۱۲۶