خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد استان تهران تاکید کرد:

تسهیلات کمیته امداد برای تحصیل ۱۳ هزار دانش آموز نیازمند

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۷۸۲

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با تأکید بر فراهم آوردن تسهیلات لازم برای ادامه تحصیل دانش آموزان نیازمند گفت: ۱۳ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

به گزارش ایلنا، در راستای توانمندسازی جامعه هدف تفاهم نامه همکاری فی ما بین کمیته امداد استان تهران و آموزش و پرورش شهر تهران با هدف ارائه خدمات خداپسندانه و شایسته‌تر به دانش آموزان نیازمند و نهادینه سازی همکاری‌ها در ابعاد حمایتی و بهره گیری از ظرفیت‌های آموزش و پرورش بین دو دستگاه به امضا رسید.

همچنین شناسایی دانش آموزان نیازمند، ارائه خدمات علمی، آموزشی، مهارتی، فرهنگی و تربیتی و کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان نیازمند، جذب مشارکت‌های مردمی و نشر فرهنگ انفاق با استفاده از تجهیزات و امکانات و ظرفیت‌های موجود طرفین توافق، همکاری در راستای برگزاری مناسبت‌های ملی نظیر جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری، ایجاد زمینه لازم در راستای اجرای طرح‌های مشارکتی کمیته امداد نظیر طرح یاسین، یاوران امداد، احسان دانش آموز و غیره از مفاد این تفاهم نامه است.

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در این مراسم با اشاره به خدمات فرهنگی این نهاد به جامعه هدف، اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین محورهای فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه امور فرهنگی ارائه خدمت به افراد مورد حمایت است.

وی با تاکید بر فراهم آوردن تسهیلات لازم برای ادامه تحصیل دانش آموزان نیازمند، افزود: رسیدگی به مسائل آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان‌ و دانشجویان، تلاش و کوشش در جهت رشد و اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی در بین خانواده‌های مورد حمایت و غیره از جمله خدمات این نهاد به جامعه هدف می‌باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران، با بیان اینکه ۱۳هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز و ۳ هزارو ۷۰۰ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند، یادآور شد: برای پرداخت شهریه دانشجویان رشته‌های مصوبی‌ای را داریم که عمدتاً در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی و کاربردی موجود است که بخشی از شهریه دانشجویانی که در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند پرداخت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح حرفه آموزی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)، بیان کرد: درواقع دانش فنی و مهارت‌های حرفه‌ای کلید اصلی موفقیت درفعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌رود، به همین جهت کمیته امداد استان تهران آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در اولویت برنامه توانمند سازی قرار داده است که جامعه هدف قادر باشدباتسلط کامل به انجام فعالیت در رشته شغلی مورد علاقه خود بپردازد.

ولیئی تصریح کرد: رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) به سوی سرمایه گذاری جهت برگزاری آموزش‌های مبتنی بر اشتغال پایدار ومتناسب با بازار کار وپتانسیل موجود در سطح استان از طریق آماده سازی نیروی کار ماهر برای واحد‌های تولیدی و خدماتی می‌باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران، خاطرنشان کرد: آنچه مهم است اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش آموزان نیازمند موجبات توانمندی و ارتقاء شغلی آنان را فراهم آوریم.

در ادامه اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، اظهار داشت: آموزش و پرورش و کمیته امداد می‌توانند تعاملات و برنامه‌های خوبی را با یکدیگر داشته باشند که موجب ارتقاء آگاهی مخاطبین است و آموزش و پرورش در این زمینه به خوبی می‌تواند کمک نماید.

وی افزود: اگر دانش آموزی دچار کمبود و مشکل شود این مشکلات در روند تحصیلی وی تأثیر خواهد گذاشت و اقدامات کمیته امداد در راستای کمک و حمایت از دانش آموزان نیازمند زمینه ساز تعلیم و تربیت است.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران بزرگ با اشاره به ظرفیت مدرسان این دستگاه، خاطرنشان کرد: نگاه مدرسین می‌تواند اثر بخشی ویژه‌ای در راستای ترویج فرهنگ احسان و نیکو کاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در مسیر تحقق این مأموریت به منظور تامین منافع اجتماعی شهروندان با همکاری و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این دو دستگاه می‌توان موفقیت دانش آموزان نیازمند را ارتقاء داد.

چهاربند با تأکید بر تحکیم وحدت ملی یادآور شد: فرهنگ مشارکت در امور خیر و احسان و نیکوکاری در مردم وجود دارد با انتقال آن به نسل آینده این مشارکت را حفظ خواهیم کرد که این اقدام مهم‌ترین رسالتی است برای خود قائل هستیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ احسان و نیکوکاری در برنامه‌های درسی این دستگاه دیده شده، گفت: مشارکت با این نهاد کمک می‌کند بهتر این هدف را محقق سازیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، عنوان کرد: ساختن آینده کشور بدون مشارکت مردم اتفاق نمی‌افتد و با انتقال فرهنگ انفاق و نیکوکاری به نسل بعدی کمک می‌کنیم، آنان از این تجربه در بزرگسالی به شایستگی در جهت پیشبرد اهداف نظام استفاده نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز