خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حج و زیارت:

سرنوشت ۶ مفقود دیگر فاجعه منا مشخص شد/تعداد مفقودین به ۱۹ تن کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۷۵۹

رئیس سازمان حج و زیارت از مشخص شدن سرنوشت شش نفر دیگر از مفقودان فاجعه منا خبر داد و گفت: مرجان نازقلچی فرماندار فقید بندر ترکمن نیز جزء این شش نفر است.

سعید اوحدی روز سه شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت جانباختگان گلستانی فاجعه منا که در مصلای نماز جمعه اهل سنت گنبدکاووس و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در حج و زیارت برگزار شد، افزود: تلاش برای مشخص شدن سرنوشت ۱۹ مفقود دیگر همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شش مفقود شناسایی شده از جمله فرماندار فقید بندرترکمن در مقبره الشهدای شهر مکه خاکسپاری شده‌اند، گفت: وضعیت این مفقودان ساعت ۲۴ روز گذشته و براساس مطابقت با «دی ان‌ای» گرفته شده مفقودان و خانواده‌های آنان، از سوی عربستان اعلام شد.

اوحدی، تعیین سرنوشت مفقودان فاجعه منا را مطالبه جدی جمهوری اسلامی از سعودی‌ها دانست و ادامه داد: هنوز از سرنوشت غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان خبری نیست و ایشان همچنان جزء مفقودان این فاجعه هستند.

در این مراسم استاندار گلستان، نماینده ولی فقیه در استان، برخی مدیران کل، ائمه جمعه و علما و روحانیان شیعه و اهل سنت منطقه گنبدکاووس، فرماندار، مسئولان و جمع کثیری از مردم بویژه خانواده‌های جانباختگان فاجعه منا حضور داشتند.

فاجعه منا دوم مهر ماه همزمان با روز عید قربان حین رمی جمرات زائران، بر اثر سوءمدیریت مسئولان سعودی رخ داد.

در اثر این فاجعه ۴۹ نفر از زائران استان گلستان جان خود را از دست دادند، ضمن اینکه از مجموع جان باختگان گلستانی این فاجعه، ۴۸ نفر از اهل سنت استان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز