خبرگزاری کار ایران

بخشدار مرکزی رشت در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد

لزوم لایروبی انهار و رودخانه‌ها در فصول غیر کشاورزی

بخشدار مرکزی رشت با بیان اینکه اکنون مناسب ترین زمان برای لایروبی انهار و رودخانه هاست، گفت: اقدامات پیشگیرانه ای که در فصول غیر کشاورزی جهت مقابله با بحران آب صورت می‌گیرد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مونا ابروفراخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: امسال خشکسالی و کمبود آب مشکلاتی را برای کشاورزان بوجود آورد که با تدبیر خوبی که در استان صورت گرفت، این شرایط دشوار با کمترین خسارت پشت سر گذاشته شد.

وی با بیان اینکه اکنون مناسب‌ترین زمان برای لایروبی انهار و رودخانه‌هاست، افزود: اقدامات پیشگیرانه‌ای که در فصول غیر زراعی صورت می‌گیرد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ابروفراخ با اشاره به خشکسالی چند ساله در کشور، گفت:  در این شرایط تنها ساخت و ساماندهی آب بندان‌ها می‌تواند راه نجات باشد.

بخشدار مرکزی رشت بر ضرورت همکاری دهیاران و روستاییان برای مدیریت منابع آبی تاکید کرد و یادآور شد: بهره‌گیری از نزولات جوی و ذخیره سازی مناسب آن می‌تواند تاثیر مناسبی بر کاهش مشکلات ناشی از خشکسالی برای کشاورزان داشته باشد.

وی اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های مربوطه موظف به اندیشیدن تمهیدات مناسب برای پیشگیری از بروز خسارتهای ناشی از کم آبی در فصل زراعی هستند.

کد خبر : ۳۲۰۷۵۸