خبرگزاری کار ایران

سردار فرحی:

صنایع دفاعی کشور روندی رو به رشد را طی می‌کنند

معاون آماد، تحقیقات و امور صنعتی وزارت دفاع با گرامی داشت ۱۸ آبان ماه روز ملی کیفیت گفت: مجموعه‌های نیروهای مسلح به ویژه وزارت دفاع و صنایع دفاعی کشور در زمینه کیفیت روندی رو به رشد را طی می‌کنند و قادرند نیاز‌ها و مایحتاج خود در حوزه‌های دفاعی، به نحو مطلوبی برآورده کنند.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار مهدی فرحی در نخستین همایش کیفیت دفاعی با بیان اینکه امروز به رغم تحریم‌ها به بلوغ خوبی رسیده‌ایم و یک تحول اساسی در نیروهای مسلح و صنعت دفاعی کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: نیروهای مسلح خلاق و نوآور قادر خواهند بود محصولاتی متناسب با تهدیدات احتمالی تولید کنند که قدرت بازدارندگی کشور را بیش از بیش افزایش دهد.

معاون آماد، تحقیقات و امور صنعتی وزارت دفاع افزود: نیروهای مسلح از ما انتظار دارند با پلتفرم ثابت و بهینه سازی محصولات قبلی به آن‌ها بهترین محصول تاکتیکی با حداقل هزینه و زمان در حوزه‌های رزمی ارائه دهیم که از دقت، هوشمندی بالا و خدمات پس از فروش مطلوبی نیز برخوردار باشد.

وی از تعمیر و تعویض پذیری محصولات دفاعی به عنوان یکی از ویژگی‌های صنعت دفاعی مطلوب یاد کرد و گفت: صنایع دفاعی کشور باید به کیفیت به عنوان یک چ‌تر کیفیتی نگاه کنند و این چ‌تر کیفیتی تمامی فرایند تولید یعنی از خلق ایده تا تولید محصول را تحت پوشش قراردهد.

معاون آماد، تحقیقات و امور صنعتی وزارت دفاع تصریح کرد: مهم‌ترین مولفه تولید محصولات با کیفیت، نیروی انسانی ماهر و کارآمد است و تجربه نشان داده که تولیدکنندگان محصولات دارای برند خوب، از نیروهای انسانی کیفی و کارآمد نیز برخوردار هستند.

معاون آماد، تحقیقات و امور صنعتی وزارت دفاع در تشریح مولفه‌های استاندار سازی گفت: مهارت نیروی انسانی، ایجاد زیرساخت‌های جدید، اصلاح فرایند‌ها و ارتقای محصولات از مولفه‌های اصلی استانداردسازی محسوب می‌شوند.

بر اساس این گزارش در همایش کیفیت دفاعی میزگردهای تخصصی با موضوعات کیفیت در تحقیقات و طراحی، کیفیت در ساخت و تولید و کیفیت در پشتیبانی و بهره برداری برگزار شد.

در پایان این همایش از منتخبین کیفیت نیروهای مسلح و صنایع دفاعی وابسته به وزارت دفاع با اهدای لوح قدردانی شد.

کد خبر : ۳۲۰۶۹۶