خبرگزاری کار ایران

صبح امروز با سفر به تهران انجام شد:

تجمع کارگران سیمان لوشان در مقابل دفتر بنیاد مستضعفان

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۶۸۹

جمعی از کارگران قراردادی سیمان لوشان در استان گیلان، صبح امروز (۱۹ آبان) با سفر به تهران در اعتراض به بلاتکلیفی ۳۶ نفر از همکارانشان در نتیجه تعطیلی این واحد تولیدی، مقابل ساختمان بنیاد مستضعفان تجمع کردند.

یکی از کارگرانی که در این تجمع اعتراضی حضور یافته، به ایلنا گفت: مشکلات کارگران سیمان لوشان در مرداد ماه سال ۹۲ از زمانی آغاز شد که دولت وقت به بهانه‌های مختلف این واحد صنعتی را تعطیل اعلام کرد.

او با بیان اینکه ۱۸۰ نفر از کارگران کارخانه سیمان لوشان قبل و بعد از تعطیلی کارخانه (مردادماه۹۲) طی چند مرحله اخراج شدند؛ در ادامه افزود: در ‌‌نهایت ۷۳کارگر پیمانی ورسمی در این کارخانه باقی ماندند که ۳۷ نفر شان طی یکسال گذشته در دو مرحله بازخرید خدمت شدند و هم اکنون ۲۵ کارگر بدون دریافت دستمزد وضعیت شغلی مشخصی ندارند.

به گفته وی، کارگران در آن زمان برای باز گشایی کارخانه و بازگشت به کار، تجمعات متعددی را در مقابل نهادهای مختلف دولتی در استان گیلان ومقابل بنیاد مستضعفان در تهران برگزار کرده‌اند که نتیجه ای در بر نداشت وموضوع بلاتکلیفی کارگران ادامه پیدا کرد.

این کارگر معترض سیمان لوشان در بخش دیگری از سخنان خود درباره معوقات مزدی همکارانش گفت: بیش از یکسال است که  کارگران سیمان لوشان دستمزد نگرفته اند و سختی کار آنها نیز محاسبه نمی شود.

این کارگر در ادامه به مصوبه بازخریدی کارگران سیمان تهران به ازای دریافت ۵ ماه مزد  اشاره کرد و افزود: این مصوبه در فرمانداری رودبار به نفع کارگران  نوشته شد اماکارفرما با اجرای این مصوبه موافقت نمی کندبه همین دلیل تعدادی از کارگران  برای نجات زندگی خود به ناچار را به ازای دریافت سه ونیم ماه حقوق بازخرید شدند.

او به خواسته کارگران باقی مانده سیمان لوشان برای اجرای مصوبه فرمانداری رودبار اشاره کرد و گفت: امروز به تهران آمده‌ایم تا در خصوص مشکلاتمان با مسئولان بنیاد مستضعفان به عنوان سهام دار اصلی کارخانه صحبت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز