خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات در نشست خبری مطرح کرد:

تشریح جزئیات شناسایی و کشف گروه‌های تروریستی فعال در ایام محرم + عکس

وزیر اطلاعات جزئیات شناسایی و کشف گروه‌های تروریستی که قصد اقدامات تروریستی در ایام محرم را داشتند؛ تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در نشست خبری پیش از ظهر امروز  خود به تشریح جزئیات عملیات شناسایی و دستگیری عناصر تروریستی که قصد ناامنی کشور در ایام محرم را داشتند پرداخت و گفت: ایام محرم و صفر از مقاطعی است که گروه‌های تروریستی برای بر هم زدن برنامه‌های عزاداری سیدالشهدا جدیت بیشتری به خرج می‌دهند. در ایام محرم دشمن برای ناامنی کشور در تلاش بود و هیات‌های مذهبی از سوی گروه‌های تروریستی در مرز خطر بودند.

وی به اقدامات گروه‌های تروریستی در استان‌های گلستان، مازندران، تهران و سیستان و بلوچستان در ایام محرم اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۰ نفر از عوامل تروریستی ترددکننده به مقصد عراق و سوریه در مرزهای ایران شناسایی و بازداشت شدند. همچنین عوامل تروریستی صفی‌آباد دزفول تحت شناسایی سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفته و در این راستا ۱۴ عامل تروریستی که ۸ نفر از آن‌ها ضاربان اصلی بودند، دستگیر شدند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: همچنین از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) ضربه سختی به تیم تروریستی تیراندازی به فرمانداری و چند پاسگاه انتظامی در شهر سوسنگرد در ۱۶ آبان ماه سال جاری وارد آمد که این افراد تحت حمایت‌های کشورهای مرتجع منطقه هستند.

وی با بیان اینکه امنیت بی‌بدیلی که به گفته مقام معظم رهبری در ایران حکمفرماست برای دشمنان بین‌المللی و منطقه‌ای نظام جمهوری اسلامی خیلی سنگین است، اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته نیز تمام توان خود را به کار گرفته و با سرمایه‌گذاری هنگفت و حمایت از گروه‌های تروریستی به دنبال این بودند که امنیت کشور را به چالش بکشند که خوشبختانه با عنایت و لطف پروردگار، سربازان گمنام امام زمان توانستند گروه‌های تروریستی را شناسایی، سرکردگان آنها را به هلاکت و اعضای آن گروه تروریستی را شناسایی کنند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امنیت بی‌بدیل جمهوری اسلامی دشمنان نظام را تحقیر کرده است، تصریح کرد: در جای جای کشورهای منطقه و حتی فراتر از منطقه از قبیل تونس، فرانسه، عربستان، سوریه و عراق صدای انفجار می‌رسد که در این انفجارها مردم کوچه و بازار جان خود را از دست می‌دهند که خوشبختانه با هوشیار سربازان گمنام امام زمان (عج) گروه‌های تروریستی موفق نشدند در ایران چنین اقداماتی انجام دهند.

علوی به حضور نظامی روسیه برای سرکوب عوامل تروریستی در سوریه اشاره کرد و یادآور شد: در جریان این حملات، دشمنان جمهوری اسلامی برای به چالش کشیدن امنیت ایران تلاش مضاعف کردند و در یک عملیات شیطنت‌آمیز شبکه بی‌بی‌سی بیانیه‌ای از ایمن الظواهری را پخش کرد که در آن رهبر گروه تروریستی القاعده از سایر گروه‌های تروریستی خواسته بود که اسلحه را به جای کشیدن به روی یکدیگر به سمت ایران بگیرند که با بررسی‌های به عممل آمده مشخص شد این بیانیه برای هفت، هشت ماه پیش بوده و بی‌بی‌سی برای بر هم زدن امنیت کشور این بیانیه را در آستانه ماه محرم پخش کرده است.

وی افزود: این امر موجب حساسیت سربازان گمنام امام زمان(عج) شد که در این راستا کمیته عالی تکفیری با جلسات فشرده با حضور بنده و سایر مقامات وزارت اطلاعات برگزار و هشدارهای لازم به اداره کل اطلاعات استان‌های سراسر کشور داده شد تا آنها تمامی حرکات مشکوک را زیر نظر بگیرند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: علی رغم تدارکات دشمن برای انجام اقدامات تروریستی، به لطف خدا و هوشیاری سربازان گمنام تمامی توطئه‌ها خنثی شد که در این راستا می‌توان به بازداشت 10 نفر از عوامل تروریستی که به مقصد عراق و سوریه در حال تردد بودند اشاره کرد.

علوی با یادآوری فعالیت گروه‌های تروریستی در استان‌های مختلف کشور خاطرنشان کرد: برخی از عناصر تروریستی در بعضی استان‌ها خودروی افراد را گرفته و صاحبان آنها را به قتل می‌رساندند که این افراد شناسایی و دستگیر شدند. همچنین حدود 20 نفر از عوامل تروریستی که به سمت عراق و سوریه در حال حرکت بودند در مرزهای شرقی شناسایی و دستگیر شدند.

وی به اقدامات تروریستی در صفی‌آباد دزفول اشاره کرد و ابراز داشت: در آستانه ماه محرم دو نفر از شهروندان که در حال آماده کردن حسینیه برای عزاداری سیدالشهدا بودند توسط گروه‌های تروریستی مورد هجوم قرار گرفتند که دو نفر از آنان به شهادت و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند. عوامل این حادثه تروریستی در فاصله کوتاه شناسایی‏، دستگیر  و به دستگاه عدالت سپرده شدند.

وزیر اطلاعات در مورد تیراندازی به فرمانداری و چند پاسگاه انتظامی در شهر سوسنگرد نیز بیان کرد: ماموریت این گروه که به چالش کشیدن امنیت کشور بود توسط سربازان گمنام امام زمان شناسایی و دستگیر شدند.

علوی اضافه کرد: مجموع اقدامات سربازان گمنام امام زمان(ع) موجب شد مردم امسال در روز عاشورا با امنیت کامل و به لطف خدا، عنایت امام زمان، ادعیه مقام معظم رهبری، همکاری‌ دستگاه‌های مختلف امنیتی و انتظامی از قبیل نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، ارتش، بسیج مستضعفین و دستگاه قضایی تمامی توطئه‌ها خنثی شدند و ملت این مقطع عزاداری را با امنیت کامل پشت سر بگذارند.

وی تاکید کرد: سربازان گمنام امام زمان در کشور اشراف اطلاعاتی داشتند و هرگونه اقدامی قبل از ختم به جنایت را زیر ذره‌بین داشته و مانع انجام آن خواهند شد و ان‌شاالله همواره امنیت در این کشور پابرجا بماند.

13

15

16
11

12

کد خبر : ۳۲۰۶۴۱