خبرگزاری کار ایران

تأکید اعضای شورای شهر کاشان بر توانمندسازی زنان

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: یکی از نیازهای قشر بانوان و زنان جامعه آموزش برخی از مشاغل به ویژه در بخش مشاغل خانگی است که منجر به بارورشدن پتانسیل‌ها، توانمندی و استقلال آنان در موضوع اقتصاد خانواده و ایجاد الگو برای سایر بانوان و زنان جامعه به ویژه برای زنان سرپرست خانوار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «حسین حیدریان» افزود: بانوانی که در مدت ۲الی ۳ ماه تحت آموزش و فراگیری مشاغل می‌گیرند، در آینده می‌توانند در بحث کمک به اقتصاد خانواده نقش بسزایی داشته و این نکته مهمی است که نباید از نظر دور داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان در آستانه هفته مشاغل و در حاشیه بازدید از مرکز فناوری ارتباطات و اطلاعات فنی حرفه‌ای منطقه ناجی‌آباد و آشنایی نزدیک با نحوهٔ آموزش و فراگیری برخی دروس تخصصی مانند آموزش رایانه، نقشه کشی رایانه‌ای و میکس فیلم و عکس و فتوشاپ، تولید و ساخت صنایع دستی و زینت آلات توسط استادان و فراگیران یادآور شد: رضایت استادان و فراگیران از نحوه آموزش دروس و اینکه شمار زیادی از فراگیران و فارغ التحصیلان از این مرکز زمینه ایجاد شغل و اشتغال در جامعه را می‌یابند باعث خوشحالی و احساس رضایت از فعالیت این‌گونه مراکز آموزش فنی حرفه‌ای است.

حیدریان در زمینه برخی مشکلات بودجه‌ای و کمبود اعتبارات مرکز فناوری ارتباطات و اطلاعات فنی حرفه‌ای منطقه ناجی‌آباد و به خصوص مشکلات برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی جدید با توجه به استقبال خوب متقاضیان شرکت خواستار ارائه مکتوب نیاز‌ها و خواسته‌های مسؤلان این مرکز و بررسی آن‌ها در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کاشان شد.

در این بازدید که جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کاشان نیز حضور داشتند، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهرکاشان خواستار ایجاد برخی از دوره‌های آموزش مبانی صنایع دستی با رویکرد هنر در این مرکز با توجه به پتانسیل‌ها و میل و علاقه خوب و قابل توجه افراد جامعه به ویژه در بخش زنان و بانوان شد.

امیر حسین پارسا افزود: برخی هنرهای شناخته شده و ایرانی مانند معرق، منبت، میناکاری، قلم زنی و مینیاتور در کاشان پتانسیل ایجاد دوره‌های آموزشی دارند و با توجه به هزینه بسیار کم دوره‌ها و قابل پرداخت بودن شهریهٔ کلاس‌ها برای همه افراد جامعه می‌توان تحول جدیدی در بخش آموزشی این مرکز شاهد بود.

حسن الماسی رییس کمیسیون خدمات شهری و مصطفی کردمیل عضو کمیسیون مربوطه از دیگر اعضای حاضر در این برنامه بودند.

کد خبر : ۳۲۰۶۳۴