خبرگزاری کار ایران

روسیه از کاریکاتور «شارلی ابدو» درباره سقوط هواپیمای این کشور در مصر انتقاد کرد + عکس

مقام‌های روسیه کاریکاتور مجله فرانسوی درباره سقوط هواپیمای این کشور در مصر را توهین به مقدسات توصیف کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز -جمعه- از کاریکاتور مجله فرانسوی «شارلی ابدو» درباره سقوط هواپیمای «ایرباس۳۲۱» روسیه در مصر به شدت انتقاد کرد و آن را توهین به مقدسات دانست.

سخنگوی کرملین با رد اینکه روسیه از مجله شارلی ابدو برای کاریکاتور خود توضیحات می‌خواهد، گفت: «در کشور ما یک عبارت بسیار مشخص برای این اقدام داریم و آن «توهین به مقدسات» است. این اقدام هیچ ارتباطی با دموکراسی، بیان اعتقاد‌ها یا هیچ چیز دیگری ندارد. این اقدام یک حرکت بسیار پست است.»

وی همچنین گفت که به همراه دیگر همکاران خود برای پیدا کردن کاریکاتوری از کشته شدن کارمندان مجله فرانسوی شارلی ابدو تلاش کردند اما، هیچ موردی یافت نشده است.

پسکوف گفت: «اگر چنین کاریکاتوری نیز منتشر می‌شد باز هم یک اقدام شنیع به حساب می‌آمد. دست کم در کشور خود این اقدام را به این صورت می‌بینیم.»

کاریکاتور نخست اجساد در حال پرواز و قطعه‌های هواپیما روی سر تروریست می‌ریزند و عبارت «نیروی هوایی روسیه به بمباران‌های خود شدت بخشیده است» روی آن نوشته شده است.

کاریکاتور شارلی ابدو درباره سقوط هواپیمای روسیه
کاریکاتور شارلی ابدو درباره سقوط هواپیمای روسیه

کاریکاتور دوم نیز جمجمه‌ای بین قطعه‌های هواپیما و اجساد نشان داده شده که خطر پرواز با شرکت‌های هوایی ارزان قیمت روسیه را متذکر می‌شود و تاکید می‌کند که بهتر می‌بود با «Air cocaine» پرواز می‌کردید که اشاره‌ای به جنجال مربوط به اتهام مربوط به «نیکولا سارکوزی» رئیس جمهوری سابق فرانسه در باره قاچاق کوکائین دارد.

هواپیمای ایرباس۳۲۱ روسیه در تاریخ ۳۱ اکتبر با ۲۲۴ نفر سرنشین که اکثرا توریست روس بودند، در مسیر خود از «شرم الشیخ» به «سن پترزبورگ» در مصر سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

کد خبر : ۳۱۹۶۹۲