خبرگزاری کار ایران

آییش برای مقتل خوانی به برج میلاد می‌آید

بازیگر نقش مالک اشتر با استقبال از مقتل خوانی در برج میلاد تهران گفت: امیدوارم فرهنگ مقتل خوانی هیچ وقت در این سرزمین تاریخی و فرهنگی نمیرد و باید با اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی جلوی مرگ مقتل خوانی را گرفت.

به گزارش ایلنا، داریوش ارجمند همزمان با اجرای نخستین شب از سوگ چامه‌ها (اجتماع آیینی هنرمندان) در برج میلاد تهران که همزمان با سوگواره خیمه‌ها و نجواهاست، با بیان این مطلب گفت: مقتل خوانی و تعزیه بخشی از فرهنگ ما ایرانیان در طول هزاران سال بوده است.

وی افزود: متاسفانه در روزگاری اجرای این مراسم‌ها در عزاداری‌های سیدالشهدا (ع) کمرنگ شده بود که امروز با اجرای سوگ چامه‌ها در برج میلاد تهران مردم می‌توانند با این فرهنگ سنتی آشنا شوند و ما این اقدامات ما می‌توانیم جلوی مرگ مقتل خوانی را بگیریم.

به گفته ارجمند، فرهنگ ما ایرانیان از هزاران سال گذشته فرهنگ کیفی بوده است نه کمی، اگرچه دنیای امروز دنیای کمیت هاست، اما همواره فرهنگ ما روی کیفیت تاکید داشته و دارد و این راز ماندگاری فرهنگ و تمدن هزارو اندی سال ما ایرانیان است.

بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی (ع) با بیان اینکه امشب روایت گسترده شده از حضور حبیب ابن مظاهر که توسط میلاد اکبرنژاده گسترده شده است را برای شما همشهریان عزیز قرائت می‌کنم، گفت: من امشب با عشق و علاقه به اینجا آمده و برایتان مقتل خوانی می‌کنم و باید بگویم که بسیار از مقتل خوانی در برج میلاد تهران استقبال کردم چرا که من فکر می‌کنم ادای دین به سید الشهدا (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) تمام شدنی نیست.

همچنین در ادامه برگزاری مراسم سوگ چامه‌ها در برج میلاد تهران شب گذشته (پنج شنبه) و در دومین شب از سوگواره خیمه‌ها و نجوا‌ها سیاووش طهمورث با حضور در خیمه‌های مختلف از این مراسم بازدید کرد و سپس با حضور در خیمه هنرمندان برای عموم مردم و شهروندان مقتل خوانی کرد.

امشب جمعه نیز در سومین شب فرهاد آییش بازیگر سینما و تئا‌تر نیز در خیمه هنرمندان حضور پیدا می‌کند و برای علاقه مندان مقتل خوانی خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، دومین دوره سوگواره خیمه‌ها و نجوا‌ها با برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف هنری شامل اجرای تئا‌تر و کنسرت دینی، شب شعر، عزاداری ملل اسلامی، سوگ چامه‌ها و... از ۱۳ آبان ماه (مقارن با ۲۱ محرم) تا ۲۱ آذرماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود، و برگزاری مراسم آیین سوگ چامه‌ها طی ۱۰ شب از ۱۳ تا ۲۲ آبان ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱: ۳۰ خواهد بود.

کد خبر : ۳۱۹۶۶۰