خبرگزاری کار ایران

با حضور در منزل سردار همدانی مطرح شد؛

خاطره سرلشکر صفوی از سردار همدانی از زمان جنگ تا پیش از شهادت

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: در این 5 سال پیروزی با جبهه مقاومت در برابر تروریست‌ها، به محوریت ایران بوده است و قدرت اصلی و محوریت مشاورتی که عزیزان سپاهی ما می دهند، در نبرد با تروریست های تکفیری بسیار تعیین کننده است.

به گزارش ایلنا، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی که به‌منظور دیدار با خانواده سردار شهید همدانی در منزل وی حضور پیدا کرد ضمن تبریک و تسلیت به خانواده شهید همدانی، گفت: بنده با این شهید عزیز ۳۵ سال دوست و آشنا بودم و این دوستی ما تا روز دوشنبه و سه روز قبل از شهادت ایشان ادامه داشت.

وی ادامه داد: زمانی که شهید همدانی خدمت حضرت آقا رسیدند، بنده حضور داشتم و با هم سلام و احوالپرسی کردیم. واقعا چهره ایشان مثل خورشید می‌درخشید و خیلی نورانی شده بود و حال و هوای دیگری داشت.

وی با اشاره به خصوصیات شهید همدانی و با بیان این‌که «شهید همدانی، یک انسان چندبعدی بود» ادامه داد: ایشان در ۵ جبهه مبارزه کرد؛ جبهه اول مبارزه با رژیم ستمشاهی قبل از انقلاب و در راه پیروزی انقلاب و امام (ره) بود و چقدر در آن جو اختناق، مجاهدت‌ها کرد و حتی مدتی هم دستگیر شد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: جنگ با ضد انقلاب در کردستان از سال ۵۹ تا شروع جنگ تحمیلی از دیگر جبهه‌های مبارزه این شهید گرانقدر بود و سپاه همدان واقعا نقش محوری در آن جنگ داشت. مبارزه با ضد انقلاب و ایجاد امنیت پایدار در مناطق کردستان و آذربایجان غربی و... از برکات عمر شهید همدانی بود.

وی ادامه داد: ایشان چه در جبهه غرب و چه در جنوب فرماندهی لشکر انصارالحسین همدان را برعهده داشتند. شاید یکی از بهترین خاطراتی که دارم مربوط به فرماندهی ایشان در شلمچه در عملیات کربلای ۵ باشد. در قسمت جنوبی یک جزیره‌ای بود به اسم جزیره ماهی، در آن منطقه از هر سه طرف به ایشان حمله می‌شد و نبرد بسار سختی بود. ایشان در آن عملیات صلابت و شجاعت بسیار ی از خود نشان دادند. مقاومت لشکر انصارالحسین و دیگری لشکر بدر عراق در آن عملیات بی‌نظیر بود. و این‌ها خیلی مقاومت عجیبی کردند.

وی با اشاره به نقش سردار شهید همدانی در جبهه فرهنگی و جنگ نرم پس از دفاع مقدس، گفت: جبهه چهارمی که ایشان جنگید پس از دفاع مقدس و در جبهه فرهنگی و جنگ نرم بود، شهید همدانی واقعا دیدگاه و ایده و بینش فرهنگی داشت. انصافاً شهید همدانی دیدگاه متعالی فرهنگی و اسلامی داشت و در جبهه فرهنگی ایشان جانانه جنگید. سال ۸۸ که ایشان فرمانده سپاه استان تهران بودند، واقعا ایشان و پاسداران و بسیجیان ایستادگی کردند و با مردم عادی هم بسیار مهربان بودند. واقعاً ندیدم ایشان عصبانی شود، واقعاً با سکینت و آرامش بودند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به مجاهدت شهید همدانی در جبهه مقاومت، گفت: مجاهدت فی سبیل الله آن هم در جبهه بین الملل اسلامی از دیگر مجاهدت‌های این شهید بزرگوار است. جبهه سوریه جبهه بین الملل اسلامی آن هم در مقابل صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است.

آمریکائی‌ها و صهیونیست‌ها و برخی از کشورهای عربی، عربستان، قطر و ترکیه در یک جبهه قرار دارند تا حکومت قانونی بشار اسد را ساقط کنند. دشمنان برنامه داشتند تا پس از آنکه بشار اسد را ساقط کنند به سراغ حزب الهب لبنان بروند، و پس از آن به سراغ عراق و بعد هم به سراغ ایران بیایند و مابین این کشور‌ها از لحاظ آن‌ها یک پیوستگی وجود دارد.

وی افزود: من قبل از انقلاب در سوریه و لبنان بودم و هم بعد از انقلاب به این کشور‌ها رفت وآمد داشتم، جنگ سوریه جنگ سختی است و تاکنون در این ۵ سال پیروزی با جبهه مقاومت در برابر تروریست‌ها، به محوریت ایران بوده است و قدرت اصلی و محوریت مشاورتی که عزیزان سپاهی ما می‌دهند، در نبرد با تروریست‌های تکفیری بسیار تعیین کننده است.

وی ادامه داد: هیچ چیزی بهتر از شهادت برای انسان‌های پاکی مثل سردار همدانی وجود نداردو خداوند بهترین نعمت و حیات جاویدان و افتخار را نصیب ایشان و خانواده‌اش کرد. همانطور که شهادت افتخار است، خانوده ایشان و همسر شهید و فرزند شهید بودن یک افتخار بزرگی هم در این دنیا و در آن دنیا است و شهید از آن‌ها شفاعت خواهد کرد.

کد خبر : ۳۱۹۶۳۰