خبرگزاری کار ایران

احتمال ساخت آسمان‌خراش بنیاد مستضعفان در جنوب همت

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۶۲۷

این آسمان‌خراش در پهنه 70 هکتاری درجنوب همت جانمایی شده است.

در حالی که هنوز از خط و نشان کشیدن معاون وزیر راه و شهرسازی برای بلندمرتبه‌سازی در کلان‌شهرها نگذشته است گویا بنیاد مستضعفان برای ساخت برج 121 طبقه‌ای در تهران جانمایی کرده است و اولین آسمان‌خراش غیر مخابراتی تهران در جنوب همت ساخته می‌شود.

یک مقام مسئول در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به جانمایی آسمان‌خراش 121 طبقه‌ای در تهران گفت: این آسمان‌خراش در پهنه 70 هکتاری درجنوب همت جانمایی شده است.

وی با بیان اینکه در این پهنه بهترین پروژه ساخت آسمان‌خراش است ادامه داد: می‌توانیم در این پهنه واحدهای 5 طبقه‌ای بسازیم که به صورت قلکی خواهد بود اما عاقلانه‌ترین پروژه ساخت آسمان‌خراش است البته این پروژه با رعایت دقیق ضوابط بلند‌مرتبه سازی خواهد بود.

این منبع آگاه ادامه داد: به هیچ‌وجه این آسمان‌خراش بارگذاری مسکونی ندارد و کاربری آن عمومی ترکیبی از کاربری‌های تجاری، اداری و فرهنگی است. در حالی که بنیاد مستضعفان مدعی اجرای دقیق ضوابط بلندمرتبه‌سازی است که اصلا این ضوابط هنوز به تصویب شورای عالی معماری و شهری‌سازی نرسیده است و هنوز مقرراتی مبنی بر ضوابط بلند متربه اساسا وجود ندارد.

پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی چندی پیش اعلام کرده بود که اگر بنیاد مستضعفان بخواهد پروژه آسمان‌خراش 121 طبقه‌ای را اجرایی کند باید مسیر قانونی را طی کند البته هنوز ضوابط بلند مرتبه سازی تصویب نشده است و در حال حاضر یکی از تعهدات شهرداری سازی تهران این است که اجازه بلندمرتبه سازی به پلاک‌های زیر 5هزار متر مربع ندهد.

همچنین حناچی اعلام کرده بود که در حال حاضر شهردرای تهران به پروژه‌های بالای 12 طبقه پروانه ساخت نمی‌دهد.

اما با تمام خط و نشان کشیدن‌های وزارت راه و شهرسازی گویا از مرداد ماه سال جاری که منوچهر خواجه‌دلویی معاون توسعه ساختمان بنیاد مستعضفان گفته بود در حال بررسی 11 نقطه در تهران برای جانمایی آسمان‌خراش 121 طبقه‌ای هستیم گویا جانمایی‌ها به مرحله نهایی رسیده است و طبق آخرین اخبار جنوب همت را برای ساخت این برج تجاری انتخاب کرده‌اند.

بنیاد مستضعفان چند ماه گذشته اعلام کرده بود که این برج را با دانش و توان مهندسی مهندسان داخلی اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز