خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی

۴ هزار شعبه اخذ رای آماده دریافت آراء مردمی‌ست

استاندار خراسان رضوی گفت: ۴ هزار شعبه اخذ رای به صورت ثابت و سیار آماده دریافت آراء مردمی در انتخابات پیش رو است.

به گزارش ایلنا علیرضا رشیدیان در ششمین همایش منطقه‌ای توجیهی – آموزشی ویژه اعضاء ستادهای انتخابات، فرمانداران و بخشداران استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با اشاره به نقش احزاب به عنوان یکی از بازیگران اساسی و محوری در ایجاد زمینه و ظرفیت‌های لازم برای مشارکت‌های حداکثری مردم گفت: دولت و دستگاه‌های اجرایی به عنوان متولیان برگزاری انتخابات با تمام گروه‌ها و سلایق مختلف چه قبل و چه حین و بعد انتخابات یک ارتباط قانونمند و شفاف خواهد داشت و گروه‌های سیاسی و احزاب در برگزاری انتخاباتی بانشاط و قانونمند و سالم با رعایت اخلاق و قانون بسیار جشمگیر است.

وی اضافه کرد: استانداری برای ایجاد تعامل با نمایندگان احزاب در استان قبل از شروع رقابت‌های انتخاباتی ربرنامه ریزی کرده است و به کمک نمایندگان احزاب ضمن مرور قوانین و مقررات و توجه لازم به اخلاق و آموزه‌های دینی و کشور بتوانیم فضا را برای انتخابات با نشاط فراهم کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: نقش احزاب خصوصا درزمینه مسایل مشارکتهای مردمی صرفا در حوزه انتخابات نیست بلکه در زمان انتخابات این نقش پررنگ می‌شود.

استاندار افزود: با توجه به طرح وزارت کشور برای انتخابات الکترونیک در چند شهر استان بویژه مشهد منتظر توافق باشورای نگهبان هستیم.

وی افزود: خراسان رضوی با گستردگی بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت و ۷۰ شهر و ۷۳ بخش و ۲۸ شهرستان با بیش از ۴ هزار شعبه اخذ رای امادگی کامل برای برگزاری انتخابات پیش رو را دارد.

رشیدیان اضافه کرد: در انتخابات پیش رو ۳ هزارو ۱۲۰ شعبه ثابت و ۸۸۰ شعبه سیار کار جمع‌آوری آراء مردمی را بر عهده دارند و در مجموع ۸ هزار صندوق برای هر دو انتخابات پیش بینی شده است.

وی گفت:  در این انتخابات هزار نفر نیروهای اجرایی ۴ هزار فرماندار و۱۳هزار محافظ شرکت خواهند داشت و اعضای اصلی شعب ۲۴ هزار نفر هستند.

وی واجدین شرایط رای در استان را ۴ میلیون ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: مجموع عوامل اجرایی در استان ۴۲ هزار نفر هستند که با احتساب عوامل حواشی به ۵۰ هزار نفر نیروی اجرایی می‌رسند و در مجموع برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۸ شهرستان ۱۲ حوزه اصلی و ۶۰ حزوه فرعی برای انتخاب ۱۸ کرسی نمایندگی رقابت خواهند کرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: در انتخابات خبرگان رهبری ۵ نماینده به مجلس خبرگان رهبری راه خواهند یافت.

کد خبر : ۳۱۹۵۸۷