خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات کشور

انتخابات با حضور حداکثری مردم برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات امسال با حضور حداکثری مردم و بر مبنای قانون برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور درهمایش منطقه‌ای توجیهی - آموزشی ویژه اعضای ستادهای انتخابات، فرمانداران و بخشداران استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بطور متوسط هر سال یک انتخابات در کشور برگزار شده که این مسئله نشان دهنده نظام مردم سالار در کشور است.

معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز به طور متوسط هر سال یک انتخابات در کشور برگزار شده است که این مسئله نشان‌دهنده نظام مردم‌سالار ماست.

وی انتخابات شکوهمند را انتخاباتی با حضور حداکثری مردم و بر مبنای رعایت قانون دانست و افزود: مردم وقتی بدانند که رای آن‌ها در سرنوشت کشور موثر است در انتخابات حضور حداکثری خواهند داشت.

وی با تاکید بر حضور جدی طلاب حوزه‌های علمیه، دانشگاهیان، مدیران باسابقه کشور، جوانان، حقوق‌دانان، معلمان، پزشکان و فعالان حوزه دفاع مقدس برای شرکت در انتخابات تاکید کرد: در مدت زمان باقی مانده تا ثبت نام داوطلبان رسانه‌ها به گونه‌ای عمل کنند که علاقه‌مندی برای حضور اقشار مختلف مردم در انتخابات ایجاد شود.

وی افزود: هیئت‌های اجرایی و نظارتی باید بی‌طرفی را حفظ کنند. یکی از عواملی که باعث می‌شود مردم در انتخابات حضوری چشمگیر داشته باشند این است که مجریان و ناظران بی‌طرف باشند. این بی‌طرفی فقط با بیان و ذکر قانون محقق نمی‌شود بلکه باید در صحنه اجرا و نظارت این را نشان بدهیم.

رییس ستاد انتخابات کشور در ادامه اظهار داشت: برای استقاده از همه امکانات در برگزاری انتخابات، ستاد انتخابات در وزارت کشور و ستادهای استان‌ها شکل گرفت تا از لحاظ قانونی همه ظرفیت‌های قانونی به کار گرفته شود.

مقیمی افزود: نارسایی‌ها و کمبودهایی در انتخابات‌های گذشته احساس می‌شد که در ستادهای انتخابات باید این مسایل مرورشده و برای حل آن‌ها راهکار پیدا کنیم.

رییس ستاد انتخابات کشور بیان داشت: باید تلاش کنیم تا انتخاباتی بدون ابطال صندوق‌های رای داشته باشیم و هر جایی احساس بشود که حقوقی تضعیف شده باید به این حقوق رسیدگی شود.

کد خبر : ۳۱۹۵۷۳