خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد

اتخاذ راهکار مناسب برای واگذاری مدارس نیمه تمام به بخش خصوصی

استاندار خراسان شمالی گفت: باید در مورد واگذاری مدارس و پروژه‌های نیمه‌تمام انتفاعی و غیر انتفاعی به بخش خصوصی راهکار مناسبی اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، سید علی اکبر پرویزی، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به واگذاری مدارس نیمه‌تمام به بخش خصوصی اظهار کرد: باید درمورد واگذاری این مدارس و پروژه‌های نیمه‌تمام انتفاعی و غیر انتفاعی راهکار مناسبی اتخاذ شود.

پرویزی درباره بدهکاری آموزش و پرورش به دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز گفت: باید جلسه‌ای با حضور این مدیران برگزار و در صورتی که علت زیرساختی باشد با اختصاص بودجه مناسب از استان این مشکل از اعتبارت موجود حل شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: اگر مشکل غیر زیرساخت باشد نیز دستگاه‌های خدمات رسان مکلف هستند که امتیازات لازم را به مدارس اختصاص دهند.

استاندار خراسان شمالی در رابطه با کمبود اعتبار در بخش سرویس‌های مرکزی روستا‌ها، تامین هزینه غذای مدارس شبانه روزی و المپیادهای دانش آموزی نیز گفت: باید این مصوبات با کمک و همراهی وزارتخانه بررسی و راهکار مناسبی اتخاذ شود.

مجید پورعیسی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این جلسه با تاکید بر بحث آزادسازی، این مقوله را شامل سه بخش واگذاری مالکیت دولتی به خصوصی، واگذاری مدیریت و مقررات زادیی اعلام کرد.

وی افزود: دبیرخانه شورای آموزش و پرورش موظف است ضمن مطالعه لازم، پیشنهادات کاربردی در این سه مقوله را ارائه دهد.

پورعیسی متذکر شد: اگر از‌‌ همان زمان که بحث آزاد سازی مطرح شد این مطالعات صورت می‌گرفت الان این مشکلات را نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: ما زمانی می‌توانیم مدرسه بسازیم و واحد آموزشی داشته باشیم که از قبل برنامه ریزی لازم صورت گرفته باشد.

کد خبر : ۳۱۹۵۷۲