خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان مطرح کرد

انتقاد از کم‌کاری دستگاه‌ها به بهانه کمبود اعتبار

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی دستگاه‌های مختلف برای مبارزه با معضلات اجتماعی، گفت: متاسفانه هر بار دستگاه‌ها کمبود اعتبار را برای کم کاری‌های خود بهانه می‌کنند.

به گزارش ایلنا، محمد احمدی‌پور در جمع مدیران کل اداره‌های گیلان، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما شیوع بسیار بالایی دارد تا حدی که به روستا‌ها نیز رخنه کرده است.

وی با اشاره به آمارهای نادرستی که از سوی دستگاه‌های مختلف در خصوص معضلات اجتماعی ارائه می‌شود، افزود: همگان به خوبی از وضعیت نگران کننده این معضلات در جامعه مطلع هستیم و نیازی به مراجعه به آمارهای کذب نیست.

احمدی‌پور با بیان اینکه گسترش شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای مشکلات عدیده‌ای را در جامعه بوجود آورده است، گفت: متاسفانه هر بار دستگاه‌ها برای توجیه کم کاری خود کمبود بودجه را بهانه می‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه این قبیل توجیه‌ها به هیچ وجه پذیرفته نیست، یادآور شد: اگر اداره یا سازمان طرح، ایده و برنامه‌ای داشته باشد نیازی به بو دجه‌های خاص و کلان نیست.

احمدی‌پور توجه به حقوق شهروندی و حریم امنیت عمومی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اجرای هر طرح فرهنگی و اجتماعی باید با احترام به حقوق هر دو طرف یعنی دولت و ملت صورت بپذیرد.

وی نبود انسجام اجتماعی را آفتی برای کشور تلقی کرد و بیان داشت: همواره باید تلاش شود تا به انسجام بین دولت و ملت خدشه‌ای وارد نشود.

احمدی‌پور معضلات فرهنگی و اجتماعی را نیازمند ریشه‌یابی دانست و افزود: برخی از رفتار‌ها و عملکردهای ناشایسته‌ای که در حوزه سیاسی کشور می‌بینیم از جمله حواشی بررسی برجام در مجلس نیز باید واکاوی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه باید از رفتار کوچه و بازاری پرهیز کرد، گفت: با عزم راسخ و قدم‌های استوار باید امنیت جامعه را از تزلزل به تنزل سوق دهیم.

کد خبر : ۳۱۹۵۵۷