خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

انقلاب اسلامی ایران بزگترین پدیده قرن است

حجت الاسلام تقوی در همایش سیاسی مشترک فرماندهان و استادان ارتش گفت: یکی از سیاسی‌ترین و بزرگترین پدیده‌های قرن بیستم، پدیده انقلاب اسلامی ایران است که با محتوا و جهت گیری‌های اسلامی در این عصر و زمان به وقوع پیوست.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در همایش سیاسی مشترک فرماندهان و استادان ارتش که صبح امروز در داشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی برگزار شد، گفت: یکی از سیاسی‌ترین و بزرگ‌ترین پدیده‌های قرن بیستم، پدیده انقلاب اسلامی ایران است که با محتوا و جهت گیری‌های اسلامی در این عصر و زمان به وقوع پیوست.

وی در ادامه سخنانش انقلاب اسلامی را مهم‌ترین پدیده این قرن دانست که خود را به قرن ۲۱ کشانده، همچنان موج‌آفرینی می‌کند و ذهن‌ها را متوجه خود ساخته است. سلسله جنبان آن نیز شخصیتی عظیم بوده که از موضع روحانیت، مرجعیت و حوزه برخاسته و زمزمه‌های محبت آفرینش همه را به این مکتب کشانده و چگونه فریاد زدن بر سر طاغوتیان را به آن‌ها آموخته است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، انقلاب را گنجینه و مجموعه‌ای دانست که همه چیز را در درون خود دارد و وظیفه همه انقلابیون است که آن را بررسی و فرهنگ آن را به نسل جدید و آینده منتقل و جامعه را متناسب با این فرهنگ بسازند.

او در ادامه افزود: برای شناخت هر انقلاب، شناخت رهبری آن لازم و ضروری است. چرا که رهبری هر انقلاب عصاره آن انقلاب است و در این راستا اندیشه و رفتارهای سیاسی حضرت امام (ه)، دین و دیانت، شعار نه شرقی نه غربی، اخلاق مداری، تکلیف گرایی، صراحت و صداقت در مسائل سیاسی و دور اندیشی از مهم‌ترین ویژگی‌های اندیشه و رفتار سیاسی امام (ره) بود.

وی با بیان اینکه امام (ره) یک اصلاحگر بزرگ اجتماعی بود، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تمام مسائل با شاخصه‌های غربی تنظیم می‌شد اما بعد از انقلاب، امام این مرکزیت را از غرب گرفت.

قاطعیت و قدرت در تصمیم گیری از دیگر نکاتی بود که تقوی آن را از ویژگی‌های اندیشه و رفتار سیاسی امام راحل برشمرد و افزود: امروز نیز شاهدیم که رهبر فرزانه انقلاب با‌‌ همان قاطعیت و دور اندیشی، جامعه مسلمانان را هدایت می‌کند و در واقع ایشان، هدیه الهی در این زمان برای مستضعفین جهان هستند.

کد خبر : ۳۱۹۴۸۲