خبرگزاری کار ایران

توضیحات تکمیلی سازمان توسعه تجارت؛

ارزش واردات از آمریکا 37 میلیون دلار بود/آمارهای غیررسمی ملاک نیست

asdasd
کد خبر : ۳۱۹۴۷۱

سازمان توسعه تجارت ایران در توضیحات تکمیلی خود درخصوص حجم واردات در 6 ماهه نخست امسال از آمریکا اعلام کرد که براساس گزارش رسمی گمرک کشور، ورود 19 هزار تن کالا به ارزش 37 میلیون دلار ثبت شده است.

گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری سازمان یادشده، امروز(چهارشنبه) یکی از رسانه های کشور در اطلاع رسانی خود در مورد حجم واردات از آمریکا اطلاعات نادرست و غیرکارشناسانه ای را از آمار رسمی گمرک منتشر کرده که مقدار وزنی تن به جای مقدار وزنی کیلوگرم مورد تفسیر قرار گرفته است.

سازمان توسعه تجارت دیروز(سه شنبه) اصلاحیه ای را درباره آمار نادرست واردات کالا از آمریکا منتشر کرده بود.

این سازمان در توضیحات تکمیلی آورده است: خبر منتشر شده از سوی آن رسانه با عنوان «فهرست 119 قلم کالای وارداتی آمریکا/واردات غربی از خمیربازی تا آب مقطر» عناوین واحدهای جدول واردات از آمریکا از قبیل وزن (کیلوگرم)، ارزش ریالی و ارزش دلاری به صورت نادرست حذف و به همین جهت مقیاس وزنی تن به جای مقیاس وزنی کیلوگرم ثبت شده است.

براساس این توضیحات، خبرگزاری مربوطه در اقدامی دیگر، در فهرست 119 قلم کالای وارداتی مورد اشاره، تعرفه مربوط به سایر ترکیبات غیرآلی غیر از آب مقطر را به عنوان واردات آب مقطر قلمداد کرده و بدون کوچکترین بررسی آن را به غلط بازتاب داده است.

سازمان یاد شده در ادامه توضیحات خود آورده است: معمولا در تجزیه و تحلیل گزارش های آماری، داده ها به صورت نزولی مرتب می شوند و سپس براساس اهمیت آن، اظهارنظر می شود؛ در حالی که خبرگزاری مربوطه، ارزش دلاری خمیر برای قالب گیری یا برای سرگرمی کودکان را که معادل 231 دلار است و در چیدمان نزولی اقلام وارداتی مورد نظر، رتبه 115 را از مجموع 119 قلم کالای وارداتی به خود اختصاص داده، به صورت غیرحرفه ای آن را منتشر کرده است.

سازمان توسعه تجارت، در فهرست 119 قلم کالای وارداتی از آمریکا به نقل از آمارهای رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان ساخته، به منظور مستندسازی و بررسی بیشتر موضوع، کارشناسان و علاقه مندان می توانند با رجوع به پایگاه اطلاع رسانی گمرک جمهوری اسلامی ایران بخش گزارش های «کشور ـ تعرفه» آمار مربوط به واردات که اسامی کشورها به ترتیب در آن بیان شده است را مشاهده کنند.

مجموع واردات کشور در 6 ماهه نخست امسال، 20 میلیارد و 852 میلیون دلار ثبت شده است و میزان واردات از آمریکا نیز 37 میلیون دلار بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز