خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان

شهرک علمی اصفهان به عنوان نهاد واسط منطقه ویژه فناوری انتخاب شد

استاندار اصفهان گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان سازمان دولتی پیشتیبان و نهاد واسط سازمان عامل منطقه ویژه علم و فناوری انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رسول زرگرپور در اولین جلسه هیئت اجرایی کریدور علم و فناوری استان گفت: بر اساس سند آمایش سرزمین و برش استانی اصفهان، علم و فناوری محور توسعه استان است و باتوجه به زحمات ۱۲ ساله‌ای که در این باره کشیده شده تصمیم به اجرایی شدن این کریدور گرفته شده است.

استاندار اصفهان، مدیر کل راه و شهرسازی، رئیس سازمان مدیریت، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل حفاظت محیط زیست، دانشگاه صنعتی، دانشگاه اصفهان، نمایندهٔ وزارت دفاع و پشتیبانی، نمایندهٔ وزارت فناوری اطلاعات را از شخصیتهای حقوقی این کریدور برشمرد و افزود: این افراد به همراه چند نفر شخصیت حقیقی مجموعا اعضای ۱۵ نفره این کریدور را تشکیل می‌دهند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه سه عنصر زیرساخت‌های شهری، فرهنگ و هنر و علم و فناوری باید در شهر وجود داشته باشد، اظهار داشت: اصفهان باید به یک شهر دانایی محور و با نوآوری و دانایی بالا تبدیل شود.

استاندار اصفهان به اقدامات دولت تدبیر و امید در این باره اشاره کرد و گفت: تصویب منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان در هفدهمین جلسه شورای عالی عتف که به ریاست معاون اول رئیس جمهور در دی ماه ۹۳ برگزار شد؛ از جمله اقدامات دولت یازدهم به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور از اصفهان بعنوان کریدور علم و فناوری کشور یاد کرده است، اظهارداشت: توسعه فضای کسب و کار به نفع شرکت‌های دانش بنیان از وظایف هیئت اجرایی کریدور علم و فناوری است.

نیلی مشاور استاندار در امور راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری نیز در این جلسه گفت: تصمیم قاطع استاندار اصفهان و مصمم بودن ایشان برای ایجاد این کریدور و انتخاب هیئت اجرائی امیدواری را برای شکل گیری کرید ور علم و فناوری اصفهان افزایش داده است.

گفتنی‌ست در این جلسه انتخاب شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان سازمان دولتی پیشتیبان و نهاد واسط سازمان عامل منطقه ویژه علم و فناوری به تصویب رسید و تاسیس سازمان عامل در قالب موسسه غیر تجاری و غیر انتفاعی و تفویض اختیار موقت استاندار به کارگروه منتخب وی برای تصمیم‌گیری موضوعات مرتبط با تاسیس سازمان عامل و تدوین برنامه‌های منطقه پس از هماهنگی با استاندار اصفهان نیز برای پیگیری مطرح شد.

کد خبر : ۳۱۹۲۸۶