خبرگزاری کار ایران

همزمان با تشییع پیکرسه شهید مدافع حرم

مراسم 13 آبان درکاشان برگزار شد

همزمان با تشییع پیکرسه شهید مدافع حرم، با حضورسرپرست فرمانداری، اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولین، خانواده معظم شهداء وجمع کثیری ازمردم، دانش آموزان و دانشجویان شهرستان کاشان مراسم بسیار باشکوه یوم الله ۱۳ آبان در این شهرستان برگزارشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان «سرهنگ رجایی» ازفرماندهان هشت سال دفاع مقدس، دراین مراسم با اشاره به اینکه برادران رزمنده افاغنه دردفاع از حریم اهل بیت (ع) به عنوان پیام رسان کربلا در برابر استکبار و ایادی مزودرش با جانفشانی گوی سبقت را از ما گرفته‌اند. گفت: براداران افاغنه حتی در طول دفاع مقدس درغربت و مظلومیت با کمترین امکانات در برابر دشمنان اسلام ایستاده‌اند.

وی ضمن گرامی داشت روز ۱۳ آبان، خطاب به دانش آموزان با تاکید بربالا بردن آگاهی و بصیرت در مقابل توطئه‌های دشمنان گفت: امیدوارم همانطور که بیش از ۳۳ هزار دانش آموز در سراسر کشور و ۳۰۰ دانش آموز کاشانی مدال شهدا را برای دانش آموزان به ارمغان آوردند، شما دانش آموزان و نسل جوان فعلی با بصیرت و آگاهی موجب ناامیدی دشمنان شوید.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس، تبعید امام خمینی ره به ترکیه در ۱۳ آبان ۴۳ را یکی از حوادث بسیار مهم تاریخ کشورمان عنوان کرد و گفت: چون امام درمقابل ظلم استکبار ایستاد وی را به ترکیه تبعید کردند.

فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج کاشان با تاکید براینکه معلمان باید حوادث انقلاب را برای دانش آموزان بازگو کنند، شهید نمودن ۵۶ شهید و مجروح نمودن تعداد بیشماری از دانش آموزان درسال ۴۸ درد انشگاه تهران به جهت حضور حماسی آن‌ها درحمایت از دانشجویان درمقابل ظلم امریکا را از دیگر حوادث انقلاب یاد کرد و گفت: حرکت دانشجویان پیرو خط امام به سمت سفارت امریکا به منظور دسترسی ۸۰ جلد از اسناد دشمن و تسخیرلانه جاسوسی استکبار ازمهم‌ترین حوادث انقلاب اسلامی ایران می‌باشد

 وی با اشاره به اینکه بعداز تقدیم بیش از ۱۷ هزار شهید باید در دشمن‌شناسی عاقل باشیم گفت: امروز شیطان بزرگ امریکا منفور‌ترین دولت‌ها بعداز اسرائیل می‌باشد افزود: کشوری که ۳۰۰ هزار شهید و ۵۰ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است دیگر معنایی ندارد عده‌ای در داخل کشور بگویند بعدازمذاکره با امریکا رابطه برقرار کنیم.

وی دشمنی امریکا با ایران را بدتراز دشمنی صدام در زمان جنگ با کشورمان دانست و گفت: با توجه به اینکه خط مقدم امروز لبنان و فلسطین است باید آماده وگوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.

رجایی تصریح کرد: دانش آموزان، دانشجویان و مسئولان بدانند چون دشمن امروز جمهوری اسلامی ایران امریکا است هرگز ارتباطی با این کشور مستکبر نخواهیم داشت

شایان ذکراست درمراسم بسیار با شکوه ۱۳ آبان کاشان، دانشجویان ومسئولان همدوش دانش آموزان این شهرستان با سردادن شعار مرگ برامریکا، مرگ براسرائیل مرگ بررژیم آل سعود با اعلام انزجاراز استکبار، حمایت خود را از آرمانهای امام راحل (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری اعلام داشتند.

کد خبر : ۳۱۹۲۶۱