خبرگزاری کار ایران

در شش ماهه نخست امسال

۱۳۹ روستای گیلان از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال ۱۳۹ روستای این استان از آب آشامیدنی برخوردار شدند، گفت: بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال برای تحقق این امر هزینه شده است.

به گزارش ایلنا، محمدعلی فرّامینی اظهار داشت: با وجود محدودیت‌های منابع اعتباری، عملیات اجرایی تامین مستمر و پایدار آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ۳۱۱ روستای گیلان بدون وقفه در حال اجراست.

وی افزود: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها که دارای پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۹۵ درصد می‌باشند، مورد نیاز است.

فرّامینی خاطرنشان کرد: با آبرسانی به بیش از ۲۳۵ هزار نفر در این روستا‌ها ۱۵ درصد به شاخص بهره‌مندی روستاهای گیلان از آب شرب افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان ادامه داد: به منظور تامین آب آشامیدنی ۳۱۱ روستای گیلان، بالغ بر ۱۷۶۰ کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع کار خواهد شد.

وی گفت: منابع تامین آب شرب این روستا‌ها ۷۸ دهنه چشمه و ۲۰ حلقه چاه می‌باشد که عملیات بهسازی و حفاری آن‌ها اجرا و یا در دست اجراست.

فرّامینی اظهار کرد: احداث ۴۴ باب مخزن ذخیره و تعدیل فشار در مجموع به حجم ۵ هزار و ۷۸۰ مترمکعب و راه اندازی ۳۴ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت تامین آب ۲۲۲ لیتر بر ثانیه نیز از دیگر مراحل اجرایی این پروژه‌ها می‌باشد.

وی همچنین پیش بینی نمود که تا پایان سال جاری حدود ۱۱۴ روستا از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان همچنین با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال ۱۳۹ روستای این استان از آب آشامیدنی برخوردار شدند، عنوان کرد: بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال برای تحقق این امر هزینه و حدود ۳۷ هزار خانوار زیر پوشش شبکهٔ آبرسانی قرار گرفتند.

فرّامینی اذعان نمود: با بهره برداری از طرح تامین آب شرب این روستا‌ها، دو و هفت صدم درصد به شاخص بهره‌مندی روستاهای گیلان از آب آشامیدنی مناسب و مطلوب افزوده شد.

در حال حاضر بیش از ۷۱ درصد از روستاهای گیلان از آب شرب مناسب و بهداشتی بهره‌مند هستند.

کد خبر : ۳۱۹۲۵۳