خبرگزاری کار ایران

اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات؛

تردید و تمایل چهره‌های سیاسی برای ورود به مجلس/ ورود عضو اعتمادملی از تهران

در آخرین اخبار اصلاح طلبان از چگونگی ورود به انتخابات و تصمیم گیری در این مورد، چند چهره اصلاح طلب از وضعیت خود سخن می گویند.

به گزارش خبرنگار احزاب ایلنا، با نزدیک شدن به زمان ثبت نام انتخابات فعالیت گروه‌های سیاسی سرعت بیشتری گرفته است. ایلنا از چهره‌های مشهور اصلاح‌طلب پیگیر آخرین اخبار گروه‌ها و جریانهای سیاسی در انتخابات پیش رو است:

داریوش قنبری: فعالیت در کنار شورای سیاستگذاری اصلاحات

نماینده سابق ایلام در مجلس درباره فعالیت حزب مردمسالاری گفت در انتخابات در کنار شورای سیاستگذاری اصلاحات خواهیم بود و فعالیت مستقلی نخواهیم داشت و هماهنگ با سایر دوستان عمل خواهیم کرد و منتظر تصمیم شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان خواهیم بود.

قنبری گفت نامزدهای مستقل در قالب جلسات خانگی فعالیت خود را شروع‌ کرده‌اند و تنها چیزی که مشاهده می‌شود همین محافل خصوصی است و جریان‌های سیاسی هنوز صراحتا از فرد خاصی حمایت نکرده است البته در روز‌ها و هفته‌های آینده نامزدهای جریان‌های انتخاباتی معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به خساراتی که سیل به دامداران، کشاورزان و کسبه زده است از دولت خواست که در این مصیبتی که مردم ایلام گرفتار آن شده‌اند به مردم کمک کند. وی گفت این استان فقیر است و بخش خصوصی توانایی کمک به مردم را ندارند و نیاز است از مرکز کمک به مردم ایلام شود و منتظر هستیم که نتیجه دیدار آقای نوبخت از ایلام را ببینیم.

امانی: مانعی برای نامزدی ندارم

شهربانو امانی نماینده اصلاح‌طلب مردم ارومیه در مجلس پنجم و ششم به خبرنگار ایلنا می‌گوید که مانعی برای نامزدی در انتخابات مجلس ندارد و استعفای خود را در موعد مقرر تحویل داده است٬ البته به‌خاطر نوع حکم من٬ نیازی به استعفا نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد هدف ما از حضور در انتخابات تغییر چهره مردانه مجلس است با این حال برای نامزدی تابع تصمیم جمع هستم و اگر جمع به این نتیجه برسد که حضور من در انتخابات تاثیرگذار است از حوزه انتخابیه ارومیه نامزد انتخابات خواهم شد.

تئوریسین مردد

عباس عبدی به ایلنا می‌گوید فعلا برای انتخابات مجلس برنامه خاصی ندارم و تصمیم قطعی برای نامزدی یا عدم نامزدی در انتخابات مجلس نگرفته‌ام.

این روزنامه نگار و نظریه‌پرداز اصلاح‌طلب درباره فعالیت سیاسی به نفع اصلاح‌طلبان نیز گفت در این مورد نیز هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌ام.

آیتی: از بیرجند خواهم آمد

مهدی آیتی نماینده دو روایت است. اگر سختگیری باشد که جمع بزرگی از اصلاح‌طلبان حذف می‌شود٬ اما اگر هدف جذب حداکثری باشد چهره‌های اصلاح‌طلب برای ورود به مجلس برنامه‌های خود را انجام خواهند داد.

وی افزود گمان می‌کنم افرادی مثل ما در شهرستان‌های خود شانس بیشتری دارند. در تهران برای لیست سی نفره سیصد نفر در صف قرار دارنند و یکی از چالش‌ها همین بحث تهران است چون شخیصت‌های موثر سیاسی پایتخت نشین هستند و شخصیت‌های درجه یک هم دوست دارند در تهران بیایند تا چهره ملی شوند و معمولا نیاز به حکم و داور دارند.

وی تاکید کرد در جبهه اصلاحات این حکم خاتمی است٬ اما به هر حال به خاطر نبود ساختار حزبی و فراوانی چهره‌های بزرگ ملی در تهران در ‌‌نهایت دلخوری و رنجش باقی خواهد ماند.

حق‌شناس: شرایط را می‌سنجم

محمدجواد حق‌شناس با اشاره به تجربه انتخابات مجلس ششم که لیست روزنامه‌نگاران بیشتر از لیست جریان‌های سیاسی رای‌آوری داشت٬ گفت: امیدوارم در این دوره از انتخابات نیز شاهد حضور تاثیرگذار روزنامه‌نگاران در انتخابات باشیم

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: در انتخابات آتی مجلس با وجود اصراری که دوستان بوشهر داشتند٬ اما تصمیم دارم از حوزه انتخابی تهران وارد انتخابات شوم

کد خبر : ۳۱۹۲۵۰