خبرگزاری کار ایران

سیلوی ۱۰۰ هزار تنی ذخیره‌سازی غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی ساخته می‌شود

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی از امضاء قرارداد ساخت سیلوی ذخیره‌سازی غلات با ظرفیت 100 هزار تن و به ارزش ۴۴۲ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی خبر داد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی گفت: قرارداد ساخت سیلوی ذخیره‌سازی غلات با ظرفیت 100 هزار تن و به ارزش ۴۴۲ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با  هدف ارتقاء سطح کیفیت خدمات بندری در امر تخلیه و بارگیری، نگهداری غلات و  همچنین توسعه حمل‌ونقل ریلی  به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبداللهی با اعلام این خبر بیان کرد: با اجرای این طرح، ضمن ارائه خدمات مناسب ذخیره‌سازی غلات، ظرفیت نگهداری این نوع محمولات ارتقاء خواهد یافت و زمینه‌ی اشتغال برای 50 نفر نیز  فـــراهم می‌شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با اشاره به رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه این مجتمع بزرگ بندری و تبدیل آن به کانون(HUB) ترانزیت غلات در منطقه افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به لحاظ واقع‌شدن در مسیر  ترانزیتی غلات از آسیای میانه به آفریقا و شرق آسیا، برنامه‌ی جامعی را برای ایجاد توسعه زیرساخت‌های موردنیاز این امر تدوین کرده است.

وی احداث و توسعه‌ی سیلوهای ذخیره‌سازی غلات با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را ازجمله اقداماتی دانست که برای  تحقق این هدف صورت گرفته است.

سالانه حدود ۱۶ میلیون تن کالای اساسی ازجمله غلات و نهاده‌های کشاورزی با بهره‌گیری از توان عملیاتی نیروی انسانی متخصص و تجهیزات پیشرفته در این مجتمع بندری تخلیه و به اقصی نقاط کشور منتقل می‌شود.

 

کد خبر : ۳۱۹۱۹۱