خبرگزاری کار ایران

ضبط آلبوم جدید «کله‌ رادیویی» به پایان رسید

جانی گرین‌وود از پایان ضبط آلبوم جدید «Radiohead» خبر داد و گفت که در سال آینده میلادی؛ تور کنسرت‌های این آلبوم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ اولین اخبار از آلبوم جدید گروه «Radiohead»؛ 14 شهریور ماه با اشتراک گذاشتن چند عکس توسط رابرت زیگلر (رهبر مشهور آمریکایی) منتشر شد. رابرت زیگلر با انتشار این عکس‌ها در توییتر خود اعلام کرده بود که به همراه یک ارکستر بزرگ زهی؛ مشغول ضبط آلبوم جدید «Radiohead» است.

این گروه پاییز امسال را سخت مشغول کار بوده و حالا جانی گرین‌وود (نوازنده گیتار، درامز، کیبورد و سازهای الکترونیک در Radiohead) در آخرین گفت‌وگوی خود؛ از پایان ضبط جدیدترین آلبوم گروه خبر داده است. او همچنین می‌گوید با اینکه ضبط تمام شده اما احتمال اینکه کارهای پشت صحنه زیادی پیش از انتشار آلبوم وجود داشته باشد؛ زیاد است.

«Radiohead» درنظر گرفته تا سال آینده میلادی؛ تور کنسرت‌های آلبوم جدید خود را آغاز کند. نام آلبوم این گروه پرطرفدار انگلیسی هنوز مشخص نشده است.

آخرین آلبوم گروه ریدیوهد، پادشاه بره‌ها، در سال 2011 منتشر شد که مورد تحسین قرار گرفت و نامزد 5 جایزه‌ی گرمی شد. پس از این آلبوم؛ اعضای گروه به سراغ پروژه‌های شخصی خود رفتند. تام یورک و گادریج ابرگروهی به نام اتمز آو پیس (اتم‌های صلح) به‌همراه فلی، بیسیست رد هات چیلی پپرز و جویی وارونکر، درامر آر.ای.ام و بِک تشکیل دادند و در سال 2013 آلبومی به نام آموک منتشر کردند. همچنین تام یورک در سپتامبر 2014 آلبوم انفرادی دوم خود را به نام «جعبه‌های مدرن فردا» منتشر کرد و جانی گرین‌وود نیز مشغول ساخت موسیقی متن فیلم خباثت ذاتی (Inherent Vice) به کارگردانی پل تامس اندرسن بود.

radiohead_acl

ردیوهِد(Radiohead) یک گروه آلترنتیو راک انگلیسی از ابینگدن، آکسفوردشایر است که در سال ۱۹۸۵ پایه‌گذاری شد. شش آلبوم اول گروه که توسط ای‌ام‌آی منتشر شده بودند؛ تا سال ۲۰۰۷ به فروش بالای ۲۵ میلیون نسخه در جهان رسیدند.

Radiohead در سال ۲۰۰۷ آلبوم بعدی خود به نام در رنگین‌کمان‌ها را به صورت مستقل منتشر کرد. این آلبوم در اصل به صورت اینترنی منتشر شد و خریداران می‌توانستند به هراندازه که می‌خواستند برای آلبوم پول پرداخت کنند. در انتشار فیزیکی آلبوم بعدها ریدیوهد به موفقیت بالا در فهرست‌ها رسید و منتقدین نیز از آلبوم تمجید کردند. ریدیوهد هشتمین آلبوم خود، پادشاه بره‌ها را در فرمت‌های مختلفی در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد.

ردیوهد تاکنون بیش از سی میلیون نسخه از آلبوم‌های خود را فروخته‌ است و تاثیر زیادی چه روی شنوندگان عادی و چه روی منتقدان داشته‌. در سال ۲۰۰۵ ریدیوهد توسط مجله رولینگ استونز به عنوان هفتادوسومین هنرمند تاثیرگذار تمام دوران انتخاب شد. همچنین در سال ۲۰۱۱ گروه از دید مخاطبان BBC در یک نظرسنجی گسترده به‌عنوان یکی از ۱۰ گروه برتر همه دوران‌ها انتخاب شد. این درحالی بود که آلبوم‌های قبلی گروه نفوذ بسیاری در موسیقی راک بریتانیا داشتند و آهنگسازان بسیار زیادی در سبک‌های مختلف از ریدیوهد تاثیر گرفته بودند.

کد خبر : ۳۱۹۱۸۷