خبرگزاری کار ایران

فعالیت 30 رایزن بازرگانی ایران تا پایان سال جاری در کشورهای هدف

رایزن اقتصادی ایران در شانگهای چین گفت: 30 رایزن بازرگانی ایران تا پایان امسال بر اساس تصمیم سازمان توسعه تجارت با مجوز هیات دولت در کشورهای هدف به فعالیت می پردازند.

به گزارش ایلنا ، سه شنبه شب در نشست رایزنان بازرگانی کشور با اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی کاشان اظهار داشت: کشورهای ونزوئلا، عراق، تونس، قزاقستان، اندونزی، ویتنام و چین از جمله کشورهایی هستند که رایزنان بازرگانی در آنجا به فعالیت می پردازند.

وی افزود: وظیفه رایزنان بازرگانی، فعالیت در راستای توسعه صادرات و کمک و مدیریت صحیح واردات و نیز فعالیت در جذب سرمایه گذار خارجی است.

دهقانی تاکید کرد: کشور چین بزرگترین شریک تجاری ایران است و بیشترین واردات و صادرات ایران با این کشور است.

وی با اشاره به وجود 130 تا 150 میلیون نفر جمعیت ثروتمند در چین گفت: بازار این کشور کشش زیادی برای جذب سرمایه دارد و بازار مناسبی بویژه برای صادرات کالاهای خاص است که امکان صدور به هر کشوری ندارند.

سرپرست فرمانداری کاشان نیز در این نشست گفت: تاریخ کاشان آمیخته با صنعتگری و تلاش و تکاپوی مردم است و آوازه فرش، گل و گلاب و صنعتگران خوب و موفق این منطقه از گذشته گویای ظرفیت بالای سرمایه گذاری است.

حمیدرضا مومنیان افزود: پرداختن به مسائل و مشکلاتی که امروز دامنگیر حوزه فعالیت های صنعتی و تولیدی کشور و این منطقه است، در توسعه اقتصادی لازم است.

وی با اشاره به مزیت های اقتصادی منطقه کاشان تاکید کرد: بیش از 30 درصد حوزه های اقتصادی و صنعتی صادراتی استان اصفهان در اختیار کاشان است و برغم برخوردار نبودن از مزایای استان بودن رتبه 13 یا 14 کشور را از نظر وضعیت اقتصادی و بازرگانی دارا هستیم.

وی از کاشان به عنوان امن ترین و نقطه طلایی در جغرافیای ایران یاد کرد و گفت: این منطقه فرصتی برای سرمایه گذاری و جلب نظر ایرانیان خارج از کشور باشد.

مومنیان با اشاره به افت و خیزها و چالش هایی که در بحث برجام در کشور بوجود آمده است، گفت: با تلاش دولت تدبیر و امید این بحث به سرانجام مطلوبی رسید و وارد فاز اجرا شد که نوید گشایش ها و گره گشایی ها برای حوزه صنعت و تولید است.

وی گفت: انتظار این است که حوزه صنعت با درایت کامل همراه با سیاست های دولت و آنچه که در اجرای طرح جامع و مشترک پیش می رود، بتواند جایگاه مناسبی در اقتصاد کشور پیدا کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان هم اظهار داشت: بیش از دو هزار واحد صنعتی، سالانه بیش از 300 میلیون دلار انواع کالاها و اقلام صنعتی و تولیدی از این شهرستان صادر می شود.

محمود تولایی با اشاره به تولید 75 درصد فرش ماشینی کشور در کاشان گفت: کاشان با برخورداری از برترین واحد تولیدی لوله های چدنی در خاورمیانه، بزرگترین سایت تولید خودروی کشور، بزرگترین واحد تولید اپال، بزرگترین مجموعه تولید پتوی کشور، لنت ترمز و گلاب و عرقیات و نیز کربنات کلسیم، زمینه ها و فرصت های سرمایه گذاری فراوانی را دارد که تقویت این زیرساخت ها می تواند موجب شکوفایی صنایع مختلف در کاشان شود.

وی تاکید کرد: سفرای اقتصادی کشور در شرایطی که امروز بخصوص تقاضا و فروش با مشکل جدی مواجه است، می توانند با ارائه راهکار جدی، زمینه صادرات کشور را تسهیل کنند.

کد خبر : ۳۱۹۱۶۰