خبرگزاری کار ایران

​معاون عمران شهری شهرداری اصفهان خبرداد

آغاز عملیات اجرایی فاز سوم میدان امام علی(ع)

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان از آغاز عملیات اجرایی فاز سوم احیای میدان امام علی(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج مظفر گفت: فاز سوم پروژه احیای میدان امام علی(ع) در محدوده ۳۲ هکتاری میدان جلوخان مسجد جامع و خارج میدان اصلی واقع شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز سوم احیای میدان امام علی(ع) افزود: میدان جلوخان در بخش شمالی میدان امام علی(ع) در سه ضلع ساخته می‌شود.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ضلع جنوبی میدان جلوخان به میدان امام علی (ع) چسبیده است و ضلع شمالی آن شامل سه قطعهA۱۱ ، A۱۲  و A۱۳ است.

مظفراظهار کرد: فاز سوم پروژه احیای میدان امام علی(ع)  شامل ۵ پروژه A۱۱ ، A۱۲ ، A۱۳، پارکینگ کمرزرین، موزه خیار است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه A۱۱ در شمال شرقی میدان جلوخان مسجد جامع آغاز شده است، اضافه کرد: پروژه A۱۲ نیز در مرحله آزادسازی است.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات آزادسازی A۱۳ در ضلع شمال غربی تکمیل شده و به زودی عملیات اجرایی ساخت اسکلت آن آغاز می شود، تصریح کرد: پارکینگ کمرزرین نیز با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی انجام می شود.

مظفر بیان کرد: در ضلع جنوبی میدان جلوخان مسجدجامع موزه ای به نام موزه امام علی (ع) ساخته می شود که در سرای خیار سابق قرار دارد و در دو قسمت مرمت و نوسازی می شود.

وی گفت: بخشی از این موزه به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در دو طبقه مرمت و قسمت نوسازی آن در فضایی به مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع در سه طبقه در حال انجام است.

کد خبر : ۳۱۹۱۱۸