خبرگزاری کار ایران

رییس دیوان عدالت اداری:

آنان که دل در گرو آمریکا بسته‌اند، خیرخواه کشور و ملت نیستند

رییس دیوان عدالت اداری گفت: تاریخ نشان می‌دهد که آمریکا هیچگاه در جهت منافع کشور و ملت ایران گام برنداشته است و اینکه می‌توانیم در ارتباط با این کشور منفعت خود را تامین کنیم، تصوری غلط و اندیشه‌ای ناصواب است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان، با یادآوری حوداث روز ۱۳ آبان، بر حضور در مراسم گرامیداشت این روز تاریخی تاکید کرد و گفت: این روز یادآور سه خاطره‌ای است که هر کدام از آنان مقدمه‌ای برای ورود ملت ایران در یک نبرد بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: دستگیری و تبعید حضرت امام خمینی رضوان‌الله علیه به دستور مستشاران آمریکایی و اربابان رژیم پهلوی، به شهادت رساندن جمعی از دانشجویان و دانش‌آموزان در حرکت اعتراضی آنان نسبت به رژیم منحوس پهلوی و همچنین حرکت انقلابی جمعی از دانشجویان خط امام (ره) در تسخیر لانه جاسوسی که به تعبیر حضرت امام (ره) انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول بود از حوادثی است که بر اثر آن این روز را گرامی می‌داریم و به واسطه آن بر روح امام بزرگوار و تمامی شهدای انقلاب اسلامی درود می‌فرستیم.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا حرکت بزرگی از سوی جوانان این ملت بوده است، اضافه کرد: با تسخیر لانه جاسوسی دنیا دریافت که آمریکا چگونه در مرکزی به نام سفارتخانه، علیه یک کشور و ملت جاسوسی می‌کرد و انقلاب آن را به مخاطره انداخته بود.

منتظری شناخت دشمن را یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موضوعاتی دانست که در معارف دینی، روایات و احادیث بر آن تاکید شده است، گفت: اگر دشمن را نشناسیم از آن ناحیه لطمه و صدمات بسیاری به ما وارد خواهد شد.

وی اظهار کرد: امروز هیچ انسان منصفی با هر گرایش سیاسی نیست که حرکات، برنامه‌ها و توطئه‌های آمریکا را به عنوان یک دشمن برای ایران و اسلام نداند، ضمن اینکه حتی گاهی خود آمریکایی‌ها در اظهاراتشان از بیان و ابراز دشمنی با این ملت و انقلابشان دریغ نمی‌کنند.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه قطعا بینش و تفکر کسانی که امروز در دنیا تصور می‌کنند آمریکا خیرخواه کشورهای اسلامی است، تفکر ناصوابی است، افزود: در داخل کشور نیز متاسفانه عده‌ای هستند که آمریکا را نه به عنوان یک دشمن بلکه به عنوان ابرقدرتی که با اتکای به او می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد، می‌شناسند؛ در حالی که آمریکا در هر کشوری که قدم گذاشت و حضور یافت به‌ویژه در کشورهای اسلامی جز ضرر و زیان و قتل و غارت و کشتار را شاهد نبوده‌ایم.

منتظری ادامه داد: امروز توطئه‌های دشمن و برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت آمریکا برای نابودی اسلام و کشورهای اسلامی و همچنین از بین بردن تفکر اسلام ناب به نحوی است که احتیاجی به اقامه دلیل و برهان ندارد.

وی اضافه کرد: تعجب آور است عده‌ای در داخل طی اظهاراتی گفته‌اند که در جریان انقلاب اسلامی ایران، دشمنی با امریکا و شعار مرگ بر آمریکا نبوده است. این‌ها یا فراموشکارند یا خود را به فراموشی می‌زنند و یا خداوند متعال آنان را از مصادیق خَتَمَ اللّهُ عَلَی قُلُوبِهمْ وَعَلَی سَمْعِهِمْ وَعَلَی أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ قرار داده است.

رئیس دیوان عدالت اداری با طرح این پرسش که ملت ایران در چه زمانی از ناحیه آمریکا سود برده و بهره‌مند شده است؟ خاطرنشان کرد: بررسی تاریخ پیش از انقلاب نیز نشان می‌دهد که آمریکا فقط در صدد بردن منافع از این کشور بوده است. آن زمان که رئیس جمهور آمریکا در دیدار با شاه، ایران را جزیره امن می‌خواند نیز امنیت ایران برای آمریکایی‌ها در جهت غارت کشور و منابع آن بوده است.

منتظری با تاکید بر اینکه تاریخ نشان می‌دهد که آمریکا هیچگاه در جهت منافع کشور و ملت ایران گام برنداشته است، اظهار کرد: پس از انقلاب نیز به مجرد پیروزی انقلاب، توطئه‌های آمریکا را شاهد بوده‌ایم و تا به امروز نیز شاهدیم که آمریکا هر کاری که از دستش برآمده برای از بین بردن انقلاب و نابود کردن نظام و کشور انجام داده است.

وی اضافه کرد: اهانت‌هایی که به ملت کردند و جنایاتی که به دست عوامل مستقیم و غیرمستقیم در این کشور انجام دادند از تقویت و پشتیبانی از منافقین گرفته تا ایجاد اختلاف بین اقوام و به راه‌انداختن جنگ‌ و همچنین توطئه‌هایی که به جهت راه‌اندازی کودتا در کشور داشته‌اند، همه و همه بخشی از اقدامات دشمنانه آمریکا در حق این ملت بوده است.

رییس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه امروز هم شاهد تلاش آمریکا در منطقه با هدف از بین بردن انقلاب اسلامی ایران هستیم، گفت: با این وصف متاسفانه عده‌ای در داخل، دل به این دشمن غدار بسته و تصور می‌کنند که اگر با آمریکا دست دوستی بدهند و پای امریکا را به کشور باز کنند، کشور گلستان خواهد شد و مشکلات آن حل می‌شود. این تصوری غلط و اندیشه‌ای ناصواب است و کسانی که اینگونه می‌اندیشند و دنبال کنندگان این تفکر، قطعا خیرخواه این کشور و ملت نیستند.

منتظری افزود: کشور و ملت آنگاه که روی پای خود بایستد و استقلالش را در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی به معنای واقعی حفظ کند، آن روز نجات یافته است و وابستگی جز بدبختی و سیه‌روزی برای هیچ کشوری به ارمغان نیاورده است. آن هم وابستگی به دشمنی که برای نابودی ارزش‌ها و اعتقادات، دین و مذهب و معارف دین از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه ملت بیدار و هوشیار است و همه حوادث را رصد می‌کند، ادامه داد: ما می‌دانیم که امروز معارف دینی آموزه‌های قرآنی، هدایت‌های حضرت امام (ره) و تذکرات و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری، ملت را بیدار کرده و آنان می‌دانند که باید با دشمن باید چگونه رفتار کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: تا زمانی که این ملت یکپارچگی خود را حفظ کند و اتحاد و همبستگی داشه باشد دشمن قطعا موفق نخواهد شد.

منتظری در پایان با اشاره به فرمایش رسول گرامی اسلام (ص) در ارتباط با ویژگی‌های مومنان و دشمن‌شناسی آنان گفت: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرمایند که «مومنان برادران یکدیگرند. خونشان با همدیگر برابر است و آنان در برابر دشمن یکپارچه‌اند.»

کد خبر : ۳۱۹۰۹۷