خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی خبر داد

افزایش 35 درصدی سقط جنین در گیلان

ایلنا: مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با اشاره به ثبت 178 مورد سقط جنین در 7 ماهه گذشته، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، مهدی قربانی ثمین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در 7 ماهه نخست سال جاری 349 جان‌باخته در حوادث رانندگی گیلان داشتیم که این میزان نشان‌دهنده 5.1 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی افزود: از این میان موتورسواران 38 درصد و عابران پیاده 31 درصد کشته‌شدگان را به خود اختصاص داده‌اند.

قربانی ثمین اضافه کرد: طی این مدت 50 هزار نفر به بخش معاینات پزشکی قانونی مراجعه کردند و مورد معاینه قرار گرفتند.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان در رابطه با آمار غرق‌شدگان نیز گفت: در نیمه نخست امسال 50 نفر در دریا غرق شدند که بخش عمده این آمار مربوط به رشت و انزلی است.

وی با بیان اینکه آمار غرق‌شدگان در سواحل گیلان نسبت به سال قبل 19.4 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: 58 درصد غرق‌شدگان غیربومی و 42 درصد بومی بودند.

این مقام مسئول از معاینه یک هزار و 100 جسد در 7 ماهه امسال توسط پزشکی قانونی خبر داد و بیان داشت: گیلان درزمینهٔ مرگ‌ومیر براثر مسمومیت رتبه چهارم را در کشور دارد.

قربانی ثمین با بیان اینکه آمار سقط‌جنین در گیلان 35 درصد افزایش‌یافته است، افزود:  در این مدت 178 مورد سقط‌جنین در استان ثبت شد که عمدتاً به دلیل اختلالات ژنتیکی بود.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان از مرگ 11 نفر براثر گاز مونوکسید کربن در سال گذشته خبر داد و گفت: ساخت سالن‌های تشریح در شهرستان‌ها ازجمله برنامه‌های این اداره کل است.

وی ادامه داد: در 7 ماهه نخست امسال 70 مورد پرونده قصور پزشکی در گیلان تشکیل شد که درنهایت 26 مورد منجر به صدور نظریه کارشناسی گردید و برای 44 مورد رأی برائت صادر شد.

قربانی ثمین در پایان با تأکید بر اینکه کمبود نیروی متخصص به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پزشکی قانونی گیلان است، گفت: شماره تلفن‌های همراه  09116161120 و 09021200255 پل ارتباطی این اداره کل با مردم است.

کد خبر : ۳۱۹۰۷۲